Låt Peter betala din biltull

Haha, tanken var inte dum. :tummenupp
Eftersom han måste betala innan han kan bestrida felaktigheten så kan det komma att svida.

Alltså kan socialdemokraterna komma att få en enda röst i hela stockholm efter det här?

honkiie skrev:
Alltså kan socialdemokraterna komma att få en enda röst i hela stockholm efter det här?

Säkert, många Parti-anhängare svängde ju samtidigt som Billström bara för att de inte vågar gå emot strömmen.
EDIT:
Eller vet du många Partiare som kritiserar biltullarna?

"Även de som bor inne i Stockholms city
borde få betala för sina resor inom
staden. Det anser Annika Billström
(s), finansborgarråd i Stockhom, som
vill ha fler betalstationer. "

Från svt text, sid 108.

:va

MiZou skrev:
han behöver väl inte betala i vilket fall...så det borde ju vara lugnt för peters del?!

Det är väl iofs ingen som pröjsar under tjänsteresor så just den delen av diskussionen har jag inte förstått. Någon som kan förklara?

Polikerna som bor utanför tullarna betalar inte trängselskatt eftersom både hem och arbetsplats räknas som deras arbetsplatts. Det märktes ju för ett år sen :rolleyes: Så han kommer inte betala ett öre tyvär!

Edit: BAH skulle precis beställa ett nytt busskort, gissa vad, dom har höjt priset med 210:- :banana

:mad:

Last edited:
Alltså, blir det inte dyrare med böter för falskskyltning än att betala tullen?
Lite bilar i stan idag :tummenupp

Thundercat skrev:
"Även de som bor inne i Stockholms city
borde få betala för sina resor inom
staden. Det anser Annika Billström
(s), finansborgarråd i Stockhom, som
vill ha fler betalstationer. "

Från svt text, sid 108.

:va
Ja varför ska de komma undan? Jag ser gärna att vi har trottoarskatt också med vakter vid varje utgång så man får betala en tjuga då man går utanför dörren. Sen gärna en kamera i varje rum så man inte har ström på i onödan, dåligt för miljön att slösa på ström, jag menar då att en kontrollant kan sitta och se efter så att om man glömmer lampan på i ett rum där ingen är i mer än två minuter så kan kontrollanten släcka lampan och skriva en böter på kring 40kr brutto. Kanske en sändare i varje bil som talar om när man startar den också, går extra mycket soppa då = böter eller när man står på tomgång för länge = böter.

Eller så spränger vi hela skiten i luften

Alltså, blir det inte dyrare med böter för falskskyltning än att betala tullen?
Lite bilar i stan idag :tummenupp

Kan ha o göra med att folk har jullov också?
:tomten

Snart drar de igång 400 nya fartkameror där det faktist kommer sitta kameror i lådan.

ps. Mer makt och övervakning åt "storebror" ds.

mvh

J.Stalin

Last edited:
Superbee skrev:
Kan ha o göra med att folk har jullov också?
:tomten

Snart drar de igång 400 nya fartkameror där det faktist kommer sitta kameror i lådan.

ps. Mer makt och övervakning åt "storebror" ds.

mvh

J.Stalin

Nja jag tror på det här OM det ger resultat, men då har jag iof ingen partipolitisk anknytning och kan se saker på lite annat sätt än ni hardcoremoderater på forumet. :lol

Nja jag tror på det här OM det ger resultat, men då har jag iof ingen partipolitisk anknytning och kan se saker på lite annat sätt än ni hardcoremoderater på forumet. :lol

Sen när blev JAG moderat????!?!!!!!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...