Låsa upp mobiltelefon

Ulf W skrev:
Man kopplar den till datorn och flashar den med "rena" filer.

Nu ska ni få förklara det för en som inte är så jäkla hightech.
Koppla upp den mot burken. Var in och hörde vad en sladd kostar och dom sa 600:-, jag sa hejdå.. Vart ska jag köpa en meter kabel utan att bli ruinerad??

Filerna då?? Dom rena alltså, vart får man tag på dessa då? Tänkte så jag inte stoppar in nån slags "fulfiler" som sabbar telefonen...

Sticker garantin när man gör detta?

Tippar på att om man har en operatörslåst tele och man låser upp den själv tror jag garantierna ryker. Min k700i får jag inte låsa upp förens efter 12månader.

Evil M skrev:
Tippar på att om man har en operatörslåst tele och man låser upp den själv tror jag garantierna ryker. Min k700i får jag inte låsa upp förens efter 12månader.

Det är egentligen inte "operatörslåsningen" som är problemet utan vodafones konstiga spärrar... Men det hänger väl ihop på nå vis.

Låste upp och tog bort vodafone live i telefonen igår. Men nu försvann funktionen T9 (sms funktionen) :va

Det GÅR att låsa upp sin operatörslåsta mobil. Det går dessutom att plocka bort alla fula menyer. Iochmed sonys nya tjänst där man själv kan uppdatera mjukvaran via nätet så är det många hemmapulare som experimenterat en del.

På mobile9.com finns en hel del intressant läsning om man vill "koda om" sin k700.

/K

Starstriker skrev:
Det GÅR att låsa upp sin operatörslåsta mobil. Det går dessutom att plocka bort alla fula menyer. Iochmed sonys nya tjänst där man själv kan uppdatera mjukvaran via nätet så är det många hemmapulare som experimenterat en del.

På mobile9.com finns en hel del intressant läsning om man vill "koda om" sin k700.

/K

Ericssons Update Service dödade min K700 igår kväll, fick error efter 92%. Nu blinkar den bara om man försöker starta den, och kör man Recovery så kommer den ändå bara till 92% och sen error igen.

Det var sista gången jag körde den.
Skulle försöka vara lite seriös och köra "orginal" uppdateringen, hade jag kört Totalserver ist hade jag haft en fungerande telefon nu. :(

Gör om, gör rätt..
Kör du EMMA?
Om du gör det så i med ett nytt batteri bara och kör igen, vill den inte känna igen luren så har jag för mig att man kunde välja mjukvara manuellt och sen trycka i batteriet efter man tryckt start. Då ska den starta igen :tummenupp

Ulf W skrev:
Ericssons Update Service dödade min K700 igår kväll, fick error efter 92%. Nu blinkar den bara om man försöker starta den, och kör man Recovery så kommer den ändå bara till 92% och sen error igen.

Det var sista gången jag körde den.
Skulle försöka vara lite seriös och köra "orginal" uppdateringen, hade jag kört Totalserver ist hade jag haft en fungerande telefon nu. :(

Då är den ju bara snäppet sämre än original! :hihi

Har en själv och tycker att telefonen suger...

BillS skrev:
Japp
bara att flasha på nytt.. Prova om du inte kan dra igång en flash i multiservern då?

Har provat några gånger nu. Verkar vara nåt med språket som strular, det är ju separata filer med FW och språkdelen på multiservern. FW går in utan problem, det är under "Starting filesystem" när man lägger in languagepack:en det blir error.

Eller så bara går man till SE-handlaren där du köpte telefonen. Lämnar in den där och säger att den stänger av sig och startar om sig ibland. Då skickar de iväg telefonen till SE och tillbaks får du en ny telefon på garantin som ej är operatörslåst och ej har vodafone live skitet.
Jag har gjort så två gånger iallafall.

Vill man vara lite extra ful och garantera sig en ny lur kan man ju alltid koppla på lite extra ström på batterikontakten under bakom batteriet. Då bränner man en del komponenter och det går heller inte att bevisa att man gjort. Har vart tekniker så jag vet :tuttar

kan någon låsa upp min Siemens MC 60, eller går det med koder

Last edited:
TERMINATOR skrev:
kan någon låsa upp min Siemens MC 60, eller går det med koder

Siemens vet man aldrig om dom går att låsa upp eller inte förrän efteråt.
Om man har 2st av exakt samma modell så kan den ena gå att låsa upp och den andra inte... :va
Men den är så gammal nu så det bör inte va nåt problem med rätt program och kabel. Koder finns nog inte till den...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT