Dafe
Gudomlig sporthojare
Tjenixen kamrater har köpt en gammal 954:a som jag tänkte gasa med under säsongen. Ska bli kul att köra rad4:a efter twinnarna. Men en gammal 954:a kan man ju bara trafikförsäkra så nu funderar jag på vad som är bäst. Har köpt en sån där fet kätting med jättelås till. Alltså sorten man inte rår på med bultsax.
Har 2 alternativ
Nr 1. Skaffa en halvcirkel i stål som jag drar fast i en regel i garageväggen med fransk träskruv. Då har jag självklart trätt i ena änden av kättingen i halvcirkeln. Den andra änden med hänglåset låser jag om en eker.
Nr 2 Bara slänga kätting runt hjul och sving och låsa ihop.
Tanken bakom nr 1 är att när väl tjuven har brutit upp garagedörren med domkraften så måste han ha rätt hylsa med sig för att få bort fästet i väggen. Eller blir det krångligare med alternativ 2?
Slänger med en bild på nya hyndan

Har 2 alternativ
Nr 1. Skaffa en halvcirkel i stål som jag drar fast i en regel i garageväggen med fransk träskruv. Då har jag självklart trätt i ena änden av kättingen i halvcirkeln. Den andra änden med hänglåset låser jag om en eker.
Nr 2 Bara slänga kätting runt hjul och sving och låsa ihop.
Tanken bakom nr 1 är att när väl tjuven har brutit upp garagedörren med domkraften så måste han ha rätt hylsa med sig för att få bort fästet i väggen. Eller blir det krångligare med alternativ 2?
Slänger med en bild på nya hyndan