Låsa fast MC:n i drivaxeln

Men hur gör du om du ska ta en tur med bilen nån dag???? Låser du fast mcn i någons annan bil då???? Bara undrar :confused: undefined

spinnanders skrev:
Men hur gör du om du ska ta en tur med bilen nån dag???? Låser du fast mcn i någons annan bil då???? Bara undrar :confused: undefined

Nej, men nattetid är det viktigaste att den är ordentligt fastlåst.

BMW R90s skrev:
Vid långtidsparkering, varför inte plocka bort bakhjulet?
Då får de bära skrotet från p-platsen.
Desto lättare för dom att slänga in hojen i en skåpbil.

Och sen finns det något som heter halvförsäkring och har man då två godkända lås så kan man nog sova gott om nätterna. :rolleyes:

lars m1000r skrev:
lät en kompis som jobbar på betong fabrik gjuta en vägsugga ....av model snäcka ...väger dryga 200kg ....en standard abus kedja räcker precis igenom den och runt framfälgen .... minns inte om den var 140cm eller 170cm ...
Jag gjöt fast ett par klass3 kättingar i plattan när vi byggde nytt garage. Den väger drygt 20ton. Haha..

Fast det är bästa är nog att utrusta hojen med larm och parkera den utanför sovrumsfönstret. Hagelbössan förvarar man inom räckhåll när man sover såklart. Eller varför inte investera i en halvförsäkring istället(som ovanstående sa) och bara ge fan i att fästa sig så hårt vid hojen, det finns ju faktiskt folk som tillverkar såna. Hojar alltså!

Jo men du får alldrig tillbaka "din" hoj på halvförsäkringen och det är ju mera än det. En massa jobb som du själv för förmedla med FB och sen tar det en tid innan du får en "ersättare".

Racercukel skrev:
<znipp> ...ska jag ställa Motorcykeln framför bilen och sen ska jag låsa fast den med 2st kedjor från varje hjul i drivaxeln på bilen.</znipp>

Spontant tycker jag att det låter knäppt.
Du hade alltså tänkt krypa in under bilen för att släppa på kedjorna varje gång du skall ut och åka? Kanske iförd skinnställ en varm sommardag? Jag lovar att du gör det två, max tre gånger, sedan märker du hur otroligt omständigt (samt svettigt) det är och försöker därmed hitta andra saker att låsa fast hojen i.
Du kan ju faktiskt inte som spinnanders skrev fästa hojen i något om du tar en tur med bilen? Kolla med de ansvariga för garaget om de inte har någon idé hur du kan göra.

Strunta i kedjorna etc. Gjut ner den i betong och bygg in den i grunden på ditt hus. Då kommer ingen någonsin åt den igen, och gör dom det är den säkerligen inte i körbart skick.

Absolut stöldsäkert enligt mig.

Petteri skrev:
Och sen finns det något som heter halvförsäkring och har man då två godkända lås så kan man nog sova gott om nätterna. :rolleyes:

Ska köra på trafikförsäkring eftersom den kostar 15000 istället för halvförsäkring på 30000kr.

Långa farbron skrev:
Hur skulle det bli lättare för dom ?
Blir ju iaf inte svårare, några gram lättare :rolleyes: och så kan dom ju ta ett bra tag i svingen då.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back