Lås i bromsskivan ?

Så länge det uppfyller klassningen och det går att få runt skivan så är det väl bara å köra på't...

KK

är låset godkänt och kan låsas i skivan så är det helt ok ....

Ja det finns ju många hålor att trä in bygeln i. Går väl iof att bara kapa bort lite i skivan där bygeln går runt. Vet inte hur hårda dom är. Kanske bäst att ringa försäkringsbolaget.

Ja det finns ju många hålor att trä in bygeln i. Går väl iof att bara kapa bort lite i skivan där bygeln går runt. Vet inte hur hårda dom är. Kanske bäst att ringa försäkringsbolaget.

Verkar det inte enklare att betala 599.- istället för att fucka med en ganska viktig del som dina bromsskivor ändå är?
Kanske är jag lite gammaldags..?:glömdet

KK

Verkar det inte enklare att betala 599.- istället för att fucka med en ganska viktig del som dina bromsskivor ändå är?
Kanske är jag lite gammaldags..?:glömdet

KK

Att kapa i skivan måste ju vara ett skämt. (Hoppas jag.)

Ska man kursa ett klass 3 hänglås så finns det på biltema för 199:-

87-183_m.jpg

använd låset runt bakre drevet o kedjan vettja :hej

Bara jag som tolkar det som att han menar att tjuven eventuellt kan kapa lite för att få bort det?

För att bromsskivelåset ska göra någon nytta måste bygeln nå runt det hårdare stålet i skivan, svart på bilden. Då du redan har ett klass 3 lås varför inte köpa en klass 3 kätting & dra igenom skivan & gaffelbenen så får du ett bra skydd.

bromsskiva.jpg

Jag får ju lätt runt bygeln i det svarta på skivan. Vem orkar åka runt med en kedja i ryggsäck ??

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden