Långsamma bilister kan få lägre premier

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
och så kommer de sätta dit dig för varje lilla misstag du gör..

Varför inte montera in färdskrivare med en gång. Tekniken har ju funnits i årtionden. Har ju samma funktion, fast med något mindre privat intrång.

Kommer sådant här på nya bilar/hojar kommer jag bli en sådan där bakåtsträvare som enbart kör med "klassiker" hoj, typ Gixxer från 2007 eller tidigare :D :hihi

väldigt svårt att de släpper raceklara motorcyklar med detta om det gör så borde man kunna koppla ur det kan vara lugn. ändå större chans att nyare vanliga personbilar får det. tror jag!

EU jobbar just nu på ett förslag om att nya bilar inte ska få göra mer än
100mph (160km/h).

Undrar om det kommer att gälla motorcyklar åxå?

Fyfan va hemskt!

Allas liv blir ju snart ett BigBrother liv, Ska man vara bevakad vad man än gör? Ska man betala skatt för att fisa för att man isådannafall bidrar till växthuseffekten? ska alla gå runt med en jävla sändare på röven?

Kommunisterna ska inte få vinna, vi vill leva fritt, inte vara bevakade vad vi än gör!

Grovt emot det här förslaget, även om folk inte kör förfort så ska man inte behöva vara bevakad 24/7!

Mina tankar!

Då är frågan var man ska flytta, där man kan få leva utan en massa restriktioner och övervakning?

Gillar teknik, men när den börjar användas för att begränsa folk, då är man fel ute. En diskmaskin är till exempel bra, för den gör ditt liv bättre. Det här förslaget är bara ännu ett steg mot då vi blir kontrollerade dygnet runt och får böterna hem i brevlådan så fort vi svurit offentligt (ungefär som den där dåliga filmen med Stallone, Bullock och Snipes).

Last edited:
Underbart.. Nu får vi fler jävla stoppklossar i trafiken som ligger och puttrar i 65 km/h på 90-sträckor, som dessutom nu har en extra ursäkt: jag kör ekonomiskt i dubbel bemärkelse.

Öken.

Va vare för gubbe som sa, "den som är villig att ge upp lite frihet för att få lite trygghet förtjänar ingetdera och kommer förlora båda."

100mph (160km/h).

varför skulle EU jobba fram ett förslag om 100mph när i princip alla länder i EU använder metriska systemet?

dock så är det väl redan så i usa.. har en bmw på jobbet för den amerikanska marknaden och den är spärrad vid 210km/h

100mph (160km/h).

Frågan är om något sådant kan gå igenom....
En nödsituation dyker upp och det enda som kan rädda
dig är att trycka gasen i botten....inte så roligt om
ingenting händer just då......:(

Vägverkets inställning just nu är rent åt fanders milt sagt...
Allt handlar om att dra in pengar till statskassan och
ingenting annat och Skithåls-Ingemar som vi allmänt
kallar honom gör ingenting åt vägarna utan skyller allt
på bilisterna och främst mc-åkare...

Obs att det är försäkringsbolagen som skulle stå för det systemet, inte Vägverket i sig. Det är Vägverket som lobbyorganisation som är i farten.

Såna övervakningssystem används redan av försäkringsbolag i England, och kanske andra EU-länder också. Det är frivilligt, men det är rejält mycket billigare än andra försäkringar för vissa fordonsägare (dvs unga och andra dyra grupper).

Jag tror att det kommer komma sådana (frivilliga) system i Sverige också, men att det är långt kvar tills det blir obligatoriskt.

Personligen tror jag risken är större att det smygs in GPS som standard i alla nya fordon om ett tag, som en sorts svart låda, så får den som har brutit mot någon trafikregel en rejält saftig räkning efter eventuella olyckor.

Håller med...
Vi är på väg in i ett totalt övervaknings samhälle...Det gäller
nog inte bara denna issue.....
Det finns både för- och nackdelar...
Vad gäller att lösa grova våldsbrott och sådant vore det väldigt
bra att ha tex ett dna register på alla men samtidigt så tycker
jag att övervakningen blir oerhört överdriven för små saker....
Man borde försöka lösa de stora problemen innan man fokuserar
på mindre problem....

vaddå tror ni på detta själva eller? vem skulle släppa igenom ett förslag som detta? Nej precis, ingen förutom väldigt få männsikor som gillar att bli övervakade.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT