Långsamma bilister kan få lägre premier

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
  • Vid hastighets överskridelse på mera än 20% rapporteras detta till polisen, och bot utskrivas automatisk. Försäkringsbolagets black-box är godkänd av polis och ägare för underlag i botfällning.

Är detta ens lagligt idag?
Ett papper där det står "Jag åtar mig att betala alla böter för detta fordon, oavsett vem som kör"?

9 000 000 - 349 svenskar? :) Och vad gäller många andra förslag en stor del av befolkningen inte tycker om, så har det väl i bästa fall bildats manifestationer med ca tio deltagare som står i Stockholm, viftar med lite plakat och skanderar hemmasnickrade slagord. Resten knyter som vanligt knytnäven i fickan, för de vet att de ändå inte rår på den där betongklumpen vi kallar demokrati.

Som ett exempel gick den där försäkringsbottennappet igenom, trots att remissinstanserna som tillfrågats tyckte det var en dålig idé. Tror även en stor del av folket tycker att förslaget är kasst (men det vet jag ju egentligen inte, eftersom det inte skedde någon folkomröstning). Så majoriteten av 349 gick emot 9 000 000 och vad gjorde 9 000 000? Inget.

Slutsats: Fem myror är fler än fyra elefanter och 349 riksdagsledamöter är fler än 9 000 000 invånare.
Så du menar att du fortsätter att köra rakt fram även om vägen svänger?

Så du menar att du fortsätter att köra rakt fram även om vägen svänger?

Nu vet jag inte vilka associationer du vill att jag ska dra från det du skrev? Kappvändare? Man följer strömmen? Man svänger när vägen svänger? Kör man rakt fram i en sväng så kör man av vägen? Vill du vara vänlig och komma med något mer konkret jag kan svara på? :)

Då begick den stackarn ett lagbrott ovetandes ,, 18 år gäller och inget annat ,, dom har kk för att framföra fordon men inte ålder inne för svenska vägar förräns dom är 18.

det finns säkert något Mustafaland där man får framföra bil som 15 åring o självklart är det inte rätt här enl,våra regler o dom reglerna gäller alla.

fast jag skulle inte bli förvånad om om diplomater går på undantag,,,:huvet
för där finns inga straffskalor gällande :huvet :huvet :huvet .

har redan kortet ju..

I Usa iallafall så får ju 16 åringarna som har bilkort köra över hela Usa, Och farsan hade en praktikant som var 17 på jobbet från Usa som fick köra bil i Sverigeland!

1998 var detta tror jag.:)

kan ett liv ersättas med pengar ? är du föräldralös och saknar släktingar åxå ? tänker du inte på eventuella konsikvenser av att köra oförsäkrat ? tänk tanken att du blir lam från halsen o neråt ,,
visst jag har många ggr tänkt att det vore bättre att lägga undan pengar en tid som täcker det som går sönder på hojjen ,, men vad händer om jag smackar in i en bil o jag blir allvarligt skadad o kanske flera med mig i det andra fordonet ?

lägga undan pengar för en flong ny hoj ska väl gå men konsikvenserna omkring avskräcker mig ,,
ok nu har jag haft moralhatten på mig en stund,men mest för att belysa verkligheten och inte något annat.

// Jocke.

Fortfarande är det så att TFF går in och betalar om något oförsäkrat (dvs ej påställt) fordon orsakar en olycka. Men jag tycker inte försäkringsmygleri är något att eftersträva för det.

jo det är sant att tff går in ,, men dom ggr vi har missat att betala försäkringen en dag eller 2 pga olika anledningar så gråter vi blod och svär jävlar över att tff tar så bra betalt för var dag du är oförsäkrad ,,.
tff ersätter ju bara skador på andra o deras saker väl ?
inte dig som person,, då är det väl det sociala skyddsnätet genom skattebetalandet som betalar ,,, eller ?
hur som ,,jag skulle aldrig komma på tanken o köra oförsäkrat.

Fortfarande är det så att TFF går in och betalar om något oförsäkrat (dvs ej påställt) fordon orsakar en olycka. Men jag tycker inte försäkringsmygleri är något att eftersträva för det.

jo det är sant att tff går in ,, men dom ggr vi har missat att betala försäkringen en dag eller 2 pga olika anledningar så gråter vi blod och svär jävlar över att tff tar så bra betalt för var dag du är oförsäkrad ,,.
tff ersätter ju bara skador på andra o deras saker väl ?
inte dig som person,, då är det väl det sociala skyddsnätet genom skattebetalandet som betalar ,,, eller ?
hur som ,,jag skulle aldrig komma på tanken o köra oförsäkrat.

Anledningen till att de tar så saftigt betalt lär ju vara för att man inte ska kunna tjäna/spara på att inte skaffa en försäkring och att man inte ska försöka mygla...

iofs detta kanske inte är en så dum idé trots allt. Bara att koda om dosan lite så den sänder ut falska signaler och vips så är man toklaglig överallt och får en kanonförsäkring!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman