Långsam sportbil inget för tjuvar

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/langsam-sportbil-inget-for-tjuvar_6053275.svd
30 mars 2011 kl 22:19, uppdaterad: 30 mars 2011 kl 22:31

Några tjuvar stal en splitter ny Porsche från en trailer på Nyköpingsbro. Men jungfrufärden blev inte lika glamorös som de tänkt sig, rapporterar Södermanlands nyheter på nätet. Sportbilen höll nämligen samma hastighet som en epa-traktor.

Vad tjuvarna inte visste är att Porsche spärrar hastigheten på sina bilar när de lämnar fabriken. Efter en kilometer i 30 knyck övergav biltjuvarna bilen vid en motorväg, där polisen sedan hittade fordonet.

Nyköping TT

Hyr lyckas man haffa en sprillans bil?
Finns det inte startspärrar och liknande i både nycklar och bilar som gör det ''omöjligt''?

Finns det inte startspärrar och liknande i både nycklar och bilar som gör det ''omöjligt''?

När jag jobbade på pininfarina så förvarades nycklarna på ett rätt lättåtkomligt ställe när bilarna fraktades iväg på trailern.

Nämligen i bilen.

Haha jävla tattare :)
Hoppas det inte var min mammas kompis sambos bil dom snodde, han väntar den i veckan och då ska jag få ta på den :):)

Köp en traktor, skogsmaskin eller grävare för flera miljoner, och den går att starta med en skruvmejsel i tändningslåset :banana

Inte ens nästan.
Enklast och vanligast är väl att komma över nyckeln.

Men det går komma förbi såntdär på andra sätt också.
Går både kapa signalen från trådlösa nycklar och skaffa sig en insider som kan bjussa på matnyttig info.

Och säkert fler sätt ändå.

Inte ens nästan.
Enklast och vanligast är väl att komma över nyckeln.

Men det går komma förbi såntdär på andra sätt också.
Går både kapa signalen från trådlösa nycklar och skaffa sig en insider som kan bjussa på matnyttig info.

Och säkert fler sätt ändå.
Fast har man en insider så borde man nog inte torska på att bilen toppar 30kmh :D

Haha jävla tattare :)
Hoppas det inte var min mammas kompis sambos bil dom snodde, han väntar den i veckan och då ska jag få ta på den :):)

En kompis till farsan som vi jobbade hos när jag var mindre hade en porsche.

Sen känner en kompis farsa en kille som känner en killes farsa en som har en svart porsche.

Sen kände jag en annan kille vars halvbror kände en som hade en porsche i garaget, men jag vet inte om han har kvar den.

Luffare..

Jag tvivlar inte alls :).

Däremot har jag aldrig fått åka i nån, men jag har tänkt på det ;).

Edit: Alla andra hade en "jag mötte Lassie" om Porschar, jag ville inte va sämre ;)

Har du vägarna förbi Helsingborg i sommar så dra iväg ett PM så ska du få en åktur.

Jag har aldrig åkt Porsche. Faktiskt aldrig suttit i en Porsche heller.

Jag har aldrig åkt Porsche. Faktiskt aldrig suttit i en Porsche heller.

Jag fick åka med i kollegans porsche en gång. Den var lite sunkig och påminde om en gammal folkvagn :glömdet

En annan kollega hade en gammal volvo med hundratals hästar i (jätteturbo och massor med specialbyggen). Den ritade 50 m lakrits utan problem :)

Bifogat

• JOF_7441.jpg
    JOF_7441.jpg
    76.2 KB · Visningar: 131
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen