Långsam sportbil inget för tjuvar

Jag har två.
En Golf & en Ådi. Det är väl bara emblemen som skiljer......har jag hört.

30 spärr är no härrk.
Ut å testa k-fart, ut på banan, plattan i mattan, biljävlen skuttar upp till 30 för att sedan "tvärdö", vända, koppla upp bilen, lägga ur VSL, ut igen.
(VSL är lite speciellt, du har full effekt i motorn, men när du når 30 vägrar den att gå fortare)

Grannens pojk var ihop med en tjej vars bror rånade en bank en gång och åkte in, han cellkamrat i sin tur var gift med ett bergatroll vars farsa jobbade på en båt med en kille. Han hade ett gångjobbat extra åt en kille i usa när han låg i hamn, den killens chef hade en porsche.

Aldrig förstått tjusningen med Porsche.

Har åkt i ett par och det går snabbt som i vilken snabb bil som helst, om man nu väljer att köra fort.

911turbo är nog den som låter grymmast. Fast jag har inte lyssnat på alla.

911turbo är nog den som låter grymmast. Fast jag har inte lyssnat på alla.

Tyvärr dödar turbo aggregaten ljudet, så jag skulle inte säga att den låter bäst i modellprogrammet oavsett generation. Det märks kanske inte så mycket på tomgång om man står utanför bilen, men väl uppe i fart bakom ratten.

Finns många bilar med snarlik prestanda rakt fram, men det är inte det som är tjusningen med en 911. Det har varit en utmaning i alla tider att "behärska" den fel byggda biltypen med en tung motor bak. Krävs en viss anpassning för att kunna köra fort med en sådan, även om de senaste generationerna blivit betydligt snällare på gränsen, dessutom har de fått alla möjliga elektroniska hjälpmedel att reda upp situationer som förarna inte behärskar.

Tyvärr dödar turbo aggregaten ljudet, så jag skulle inte säga att den låter bäst i modellprogrammet oavsett generation. Det märks kanske inte så mycket på tomgång om man står utanför bilen, men väl uppe i fart bakom ratten.

Finns många bilar med snarlik prestanda rakt fram, men det är inte det som är tjusningen med en 911. Det har varit en utmaning i alla tider att "behärska" den fel byggda biltypen med en tung motor bak. Krävs en viss anpassning för att kunna köra fort med en sådan, även om de senaste generationerna blivit betydligt snällare på gränsen, dessutom har de fått alla möjliga elektroniska hjälpmedel att reda upp situationer som förarna inte behärskar.

Finns bara en regel med Porsche, släpp aldrig av när du har börjat svänga.
Gör du det så går det baklänges ut i geografin!

En kompis till farsan som vi jobbade hos när jag var mindre hade en porsche.

Sen känner en kompis farsa en kille som känner en killes farsa en som har en svart porsche.

Sen kände jag en annan kille vars halvbror kände en som hade en porsche i garaget, men jag vet inte om han har kvar den.

Luffare..

Jag vet att det lät lite sådär, synd att du störde dig på det tillräckligt mycket för att bli otrevlig.

Men jag ska inte sänka mig till din nivå, du verkar tillräckligt bra på att hålla till där nere och verkar inte behöva nån hjälp med det.

Finns bara en regel med Porsche, släpp aldrig av när du har börjat svänga.
Gör du det så går det baklänges ut i geografin!

När jag var 18 och jobbade på en firma som sålde VAG (och porche) lånade jag en inbytt 911.

Jag hade hört talas om det där, men tänkte "det är ju kul att sladda"

Jag behövde hela vägen och en bit av diket, det var inte min förtjänst att bildjäveln höll sig på vägen....

Skitbilar!

Porsche är väll inget, bara att handla, inga problem. Billigare i trafikförsäkring än en 740 och bättre väghållning än en BMW ;)

Porsche för under 10k ;)
http://www.blocket.se/eslov/Porsche_924_targa_32818103.htm?ca=18&w=3
Nu blev jag nästan lite Porschesugen... Speciellt 924 som är så hatad.
9 lax och sen har man en bil att trimma skiten ur.

När jag var bil-lös för sådär en 10 år sedan tänkte jag köpa en 924 för 15 lax som stått halvt övergiven i ett garage flertalet år. Blev avrådd och lydde vilket jag emellanåt ångrar.

Bor en snubbe nära mej som har en halvrisig 924 som han gatuparkerar året om. Tycker lite synd om den när jag går förbi, insnöad, skitig och inplogad som den ofta är.

Nu blev jag nästan lite Porschesugen... Speciellt 924 som är så hatad.
9 lax och sen har man en bil att trimma skiten ur.

När jag var bil-lös för sådär en 10 år sedan tänkte jag köpa en 924 för 15 lax som stått halvt övergiven i ett garage flertalet år. Blev avrådd och lydde vilket jag emellanåt ångrar.

Bor en snubbe nära mej som har en halvrisig 924 som han gatuparkerar året om. Tycker lite synd om den när jag går förbi, insnöad, skitig och inplogad som den ofta är.
Jag har upprepade gånger funderat över att köpa en sån och slänga i en Volvo eller Saabsnurra, trimma satan och piska 911:or på strippen ;)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien