Långfärdshoj för två - Tips

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min tjej älskade att åka bakpå min superduke 990, själv tycker jag det är skitroligt att köra med skjuts, både på gata och bana, vill lova att det inte är några touringsvängar mestadels :)

Nu har jag köpt en Tuono V4 Factory, hört att det är den ultimata hojen för passagerare ?
Håller med om att det är skitroligt med co-pilot. Jag förstår verkligen varför vissa fastnar för dans, det är nåt visst med att hitta harmoni och flyt med någon annan.

Har inte haft det på stor bana än men på gokartbana och naturligtvis på gata. Tyvärr(?) så har sambon egen A-behörighet och sedan den togs inte helt förtjust i att sitta bakom. Lyckligtvis är hon införstådd med att jag kommer ta andra på åkturer så ofta jag kan.
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Kawasaki Versys 1000cc. Fungerar hur bra som helst. Sitter bekvämt, går bra och inom din ek ram. Rekommenderas, åker själv långturer med sambo med den.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
1983 åkte jag och min tjej på en tripp över Alperna till Florens, Genova, Rivieran till Marseille och sedan hem. Tält och hårda packväskor från Craven. Det gick bra och vi var såå kära. Vi åkte på min Kawa z750E från 1980. 74 hästar.

1988 åkte jag och min blivande fru till Barcelona och över till Mallorca. Samma hoj men nu med Krauser-väskor. Det gick bra. Vi var också kära och gifte oss året efter. Två barn blev det senare.

Kan det vara så att TS sambo har träffat en annan?

Åker man solo så kan man packa mer till sig själv och åka så långt och länge man vill. Jag hade visserligen för mycket kläder, tvättmöjligheterna är goda på campingarna. Dock är många fortfarande stängda i april. Man behöver plats för regnkläder men också de extra varma kläder man inte vill ha på sig när det är över 32 grader. När det är fyra grader och kornsnö finns det plats över i väskorna.
 

Bifogat

  • image.jpeg
    image.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 13

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kul att hon är så open minded och inte blir svartsjuk :brynad
Hon har varit iväg på danskvällar med mer dansanta män än mig.

Svartsjuka är inte en ingrediens hemmavid. Man stannar gärna och tittar på menyn när man passerar en restaurang men man äter hemma, liksom. ?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hon har varit iväg på danskvällar med mer dansanta män än mig.

Svartsjuka är inte en ingrediens hemmavid. Man stannar gärna och tittar på menyn när man passerar en restaurang men man äter hemma, liksom.

Och ingen vet ju ifall man tog en snabb grillad med räksallad när man ändå var iväg på lite ärenden…
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top