Låna trafikverkets bana för manöverprov

När jag tog kortet (för ganska många år sedan nu…) så fanns det en bit av flygrakan ute i Torslanda som körskolan använde för manöverprovet. Gissar att de byggt över de ytorna vid det här laget dock…

-edit- var en bra gammal tråd detta…

När jag tog kortet (för ganska många år sedan nu…) så fanns det en bit av flygrakan ute i Torslanda som körskolan använde för manöverprovet. Gissar att de byggt de ytorna vid det här laget dock…
Finns fortfarande kvar. Tog kortet förra året via Mårtenssons. Så fick man använda det stället för risk2, samt inför uppkörningen ngn timme innan fick man värma upp där.

I Stockholm är Tullinge officiellt stängd men åker du via villaområdet så är det öppet dygnet runt. Där kan du öva på riktiga banor och på flygrakan köra bromsprov. Dessutom åker du dit vardagar före sju så kan du ta huvudentreen från Pålamalmsvägen då bommarna är öppna för körskolor övar där. Kvällstid åker du ut/in via Friluftsvägen. Hoppas nån blivande mc-förare har nytta av detta.

Bifogat

• Screenshot 2021-06-06 at 12.24.58.png
    Screenshot 2021-06-06 at 12.24.58.png
    1.9 MB · Visningar: 49
Kan meddela att banan i Vänersborg vid trafikverket INTE är tillgänglig för allmänheten.
Det är dessutom grindat och låst på kvällarna.

Trafikverket hänvisar till körskolor som har tillgång till banan.

Konstigt att de blockerar de som vill öva och komma förberedda till de få provtillfällen som finns.

Kan meddela att banan i Vänersborg vid trafikverket INTE är tillgänglig för allmänheten.
EM-parkeringen nästgårds eller 2 km norrut vid bortre delen av pendelparkeringen vid Öxnered lär vara rätt tom på helgerna. Volvoparkeringen vid Brandt verkar också rätt tom, iaf för lågfart.

Det är dessutom grindat och låst på kvällarna.

Trafikverket hänvisar till körskolor som har tillgång till banan.

Konstigt att de blockerar de som vill öva och komma förberedda till de få provtillfällen som finns.
På Trestad center är persongrinden till området öppen och det är fullt tillåtet att åka dit och öva.

På Trestad center är persongrinden till området öppen och det är fullt tillåtet att åka dit och öva.
Det är inte samma som trafikverkets kundtjänst meddelade, som ringde till kontoret i Vänersborg och frågade.

Jag har ritat upp en högfartsbana i Mellerud, men den är av temporär karaktär.

Har även gjort en lågfartsbana i Åsensbruk, också temporär.

Det är inte samma som trafikverkets kundtjänst meddelade, som ringde till kontoret i Vänersborg och frågade.

dom kan ju ändrat det, men det var inte längesedan jag var där med övningsförare och även pratade med en inspektör från Trafikverket som var där och hade uppkörningar. Eller så vet inte kundtjänst vad dom pratar om :)

Hejsan, jag vet att detta va längesen men det finns ingen chans att dina banor är kvar?

Pratade med trafikverket i Trestad idag och dom sa att manöverbanorna nu är stängda för både körskolor och privatister.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT