Efter allt det här kan jag enkelt konstatera; har man inga pengar, kan man inte konsumera
Det smartaste inlägget idag!
Konsumera måste man för det har Aftonblaskan och BigBorther talat om för dig. Du ÄR vad du äger ungefär.
Som någon sade, din mor är säkert en mycket klok dam som inser att en TV inte håller i 1 år utan borde hålla i minst 15, sedan när den går sönder så köper man ny. Inte för att Aftonbladet hetsar till "billig HåDe-tevä", det är socfolket som tror de unnar sig vardagslyx när de klämmer upp en sådan på bussen som köper. Vi andra väntar tills det är värt det helt enkelt.
När du blir äldre inser du detta, jag var själv ung en gång för länge sedan med raggarbil. Den jobbade jag ihop på loven när jag bodde hemma. Sedan när jag flyttade hemifrån så märkte jag hur bra jag hade haft det, visserligen har jag studerat en massa år och CSN går inte att jämföra med riktig lön.
Det enda jag vill ha i skulder nu förutom mina studieskulder är faktiskt ett bolån, nått annat är inte värt att skuldsätta sig för, finns INTE en chans att ta nått på avbetalning, köp nu betala sen eller lån. Har jag inte råd att kascha in över disk så ska jag heller inte ha det, nu pratar jag nya saker. Gissa hur allergisk man då blir mot BEGAGNADE saker.
Det här är dina framtida utgifter:
Hyra/avgift
om avgift - ränta och amortering på bolån
Telefoni(bredband, internet)
Försäkring
Pensionsspar
Vanligt sparande
Lägg till billån
Försäkring
Bensin
Reservdelar, service
Så förstår du att man inte köper en platt-tv så lättvindigt bara för att man gör ca 25 i månaden ensam. Avguda din mor och lär från henne!