Till er som är för att låna pengar:
Anser du dig "värdig" (ta det där rätt nu och utveckla ingen bajskastning) att äga, nåja, du står på reg.beviset iaf, och föra det fordonet då?
Förväntar mig ett seriöst svar, tack.
Är du en av de som anser att en som tar lån till något inte har lika stor "rätt" till att vara dryg/"stolt" över sitt fina fordon, som en som har lagt ner blod svett och tårar för att några år senare kunna köpa det?
Jag tycker att den räntan som det blir på ett lön kan lätt vara värd att betala istf att slita röven av sig i flera år för att köpa prylen.
Har man fast jobb och har extra kulor över varje månad som man inte vet vars man ska göra av de, vad är det då för skillnad på att ta ett lån eller att stoppa de under kudden?
Ok jag skulle bli rikare om jag sparade själv istf att ge bort pengarna till banken...Men åt andra sidan så kan jag idag ha skoj med mitt fordon och tycka att det är värt lånet, istf att sitta och trycka på skithuset med Bike/Bilsport i 5 år och vänta på att kunna köpa fordonet.
Gränsen går väl när man hamnar som folk i lyxfällan, då man tar lån för att lösa andra lån osv.. Men det är ju en helt annan sak.