Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lånar tråden lite snabbt... hur sakta ska man igentligen köra poå lågfartsdelen? och vad tjänar det för syfte att ratta runt på en hoj i snigelfart? man har ju ändå ner foten om man skulle åka i sån fart att man nästan backar?
Det är dumt att vara dumsnål... Ta ett par lektioner, fokusera bara på lågfartsdelen. För helt ärligt, att tro att någon lånar ut sin cykel till någon utan körkort (= inte försäkrad) är liiiite naivt.
Jag skulle inte ha några problem att låna ut min hoj, förutsatt att snubben är trevlig och att han betalade vid eventuella skador.
Givetvis kan man ha en hoj försäkrad trots att man inte har något körkort.
Visst kan man vara försäkrad, men frågan är om din försäkring gäller om den trevliga killen som lånat din hoj klotar när han fick för sig att dra snuten för att han skulle ju "bara köra hem, det är runt hörnet"...
Det verkar som det har löst sig, och det är tackvare en mycket trevlig och hjälpsam person här på forumet. Ni andra som snackar om att det är öva öva och öva kan lätt snacka för ni har kortet och glömt bort hur det är vilja göra förutsättnigarna så bra som möjligt för att ta kortet. Och min hoj har inte de förutsättningarna just nu. Och jag har ont om tid så jag hinner tyvärr inte fixa det och samtidigt fokusera på träningen. Varför fälla ett träd med en fällkniv när det finns en såg att göra det med? Ni har inte kört min hoj, eller har en aning om hur den är, ändå sitter ni här och tillför nada.
Ska ni inte sitta här och dumförklara andra som tagit kortet med enklare hojar också? Vill klara av provet med bästa förutsättningarna av den situationen jag är i nu, och det enda jag ville ha var lite hjälp. Kan du/ni inte hjälpa mig så dumförklara inte mig eller kladda en massa bullshit i tråden.
Jag har hjälp vissa här på forumet med det jag har möjlighet och tid till och fått hjälp tillbaks med vissa saker. Det är det som är bra med ett forum, att många blir starka på olika sätt och inom vissa områden. Men tyvärr på det negativa sättet också.
Inget riktat åt nån speciell utan vart bara förbannad hur vissa tänker här och ville skriva av mig lite.
Du skulle kunna utforska skillnaden i svängradie mellan helt upprätt hoj och något inåtlutad - jämför med det ökända momentet garagevändning där begränsningsramen utgjordes av hojens svängradie upprätt men i praktiken går det att skaffa sig hyfsat med marginal genom att öva upp balansen så att man kör med hojen en aning inåtlutad i svängen.det ska gå med min hoj men måste ut en bra bit åt sidorna.... all hjälp och input uppskattas![]()
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |