Låna MC HJÄLP!!!

hmmmm undrar hur många som testar laågfartsbanorna när de byter hoj?? för man måste ju lära sig nya hojen...
kan ärligt säga att jag troligtvis inte kommer det när jag senare byter hoj...
en liten tanke bara

Jag gjorde det förra gången jag bytte, bara för att jag var nyfiken. Den jag har nu blev påkörd innan jag hann så långt...

Jag har bara ögnat igenom tråden, Men upplever dig som mycket osäker. Jag hade ingen vana av hojåkande sen innan mc-kortet, Tog den när jag var34år. Visst tyckte man när man svängde fullt att man nästan inte räckte till då man skulle göra fult styrutslag, Men man måst ju sträcka lite på sig för att kunna göra en. Körde upp på en CB750 av äldre modell typ. Körde en cbr 600 under en sommar efter att kortet togs, Visst på en sådan hoj krävs det inga krampövningar när man gör fullt styrutslag. Nu kör jag en glidare men det bredaste jävla styre man kan ha på en glidare, Men klarar lätt av en garagevänding med den. Men jag måste nära på lyfta ifrån sadeln när man gör fullt styrutslag.

Sen så låter det som att styrlagret är för hårt draget, och som du själv tänkt att det kan vara. Att släppa på ett styrlager tar ju ändå högst 20 minuter att fixa till

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...