Ninja-Lisa
Sporthojsnörd
Sexigt eller inte men är man 19 år har precis fått sin GTI från farsan och en lya i stan då ska man ha Rolex, lånad eller inte.
Buffert har du under alla omstndigheter. Skulle du få för dig att skit i ditt jobb KAN du göra det och leva i ett antal månader (OCH ha hojen kvar) medan du söker ett jobb du trivs bättre med. Pengar till hands är brutalt bra om man ser en affärsmöjlighet och vet att man inte hinner finansiera den bara för att man låst alla pengar i en leksak. Du kör din leksak och avkastningen på bufferten tar ut lånekostnaden....OCH du vet att du har tryggheten som ligger i kungens händer...cash is king. Du tänker på balansräkningen, jag tänker mer på likviditeten. Hellre bra likviditet idag än en perrfekt balansräkning.
Till min första Ducati lånade jag...och 2 v senare köpte jag för pengar jag sparade ihop till den (plus då lite till) en tomt som en idiot nästan skänkte bort i förvirringen. Det var en killing...hade jag låst pengarna i Monstret år 2002 hade jag kunnat säga bye bye till tomten...istället viftade jag med pengarna framför näsan på den desperate jäveln. Nu står det ett hus där, 3 min bilväg från Högis. DÄRFÖR är det bra att låna om man har pengar att omedelbart betala lånet med om man skulle vilja. Det är så jag tänker.
Till kyl, katt och böter tar man pengar ur en skokartong.
I skokartongen jobbar pengarna synnerligen dåligt.