Vad har värdeminskning med lån att göra? Den får du oavsett om du pyntar cash eller ej.Är personligen inte beredd att lägga pengar på att helförsäkra en hoj och inte heller ta värdeminskningen som en ny hoj genererar. Därför är lån uteslutna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad har värdeminskning med lån att göra? Den får du oavsett om du pyntar cash eller ej.Är personligen inte beredd att lägga pengar på att helförsäkra en hoj och inte heller ta värdeminskningen som en ny hoj genererar. Därför är lån uteslutna.
Man lånar inte till kapitalvaror. Då räknar jag in hojar, bilar, semester, elektronik osv osv. Det enda man ska belåna sig på är fastigheter.
Vad har värdeminskning med lån att göra? Den får du oavsett om du pyntar cash eller ej.
Det var det dummaste jag har hörtJag är ganska så övertygad att majoriteten av Sveriges befolkning lånar till hoj/bilköp om man inte gör som jag och köper billigare begagnat istället. Så i själva verket säger du att de flesta har fel, och att bankerna lever på räntan på alla lån är också fel?
Och semester är väl knappast kapitalvara!? Jag räknar inte elektronik dit heller men det kanske det är...
Men hur tänker du här? Du betala ränta på ett lån men sparar pengar vid sidan av?Jag trodde det var uppenbart men du sparar pengar på att betala av ditt lån istället!
Efterbliven eller bara överklass? Läs om läs rätt, jag betalar av mitt lån och SAMTIDIGT så sätter jag undan (sparar) pengar till ny hoj
Nej, du visar just själv att du är efterbliven genom ovanstående kommentar.
Istället för att spara vid sidan om så kan du med dina "sparpengar" betala av HELA ditt nuvarande lån och därmed slippa räntekostnader för flera månader fram. Därmed kommer du att spara mer pengar på en given tid. Förstår du inte det så är du en potentiell kund till Lyxfällan.
Hur har ni gjort när ni köpt motorcyckel. Hur många år har ni tagit avbetalningen på ?
Tar man som med bil på 10 år eller vill banken att man fixar det snabbare än så?
Vet att det är ju helt olika.. men skulle vilja veta hur folk har gjort
Så du säger att de pengarna jag satt in i fonder och aktier sedan jag började spara, de pengarna som i dagsläget gett mig ca 23500kronor i avkastning skulle sparat mig mer pengar genom att betala av ett lån som kostar mig 2000 i ränta/år.
Du visade igen att du är en överklassare med 0 koll på pengar.
Verkar vara mycket överklass här inne, eller så låter de bara mycket!
Verkar vara ett konstaterande att om man lånar till nåt så är man fattig/uteliggare/helt pantad/etc/etc
Så du säger att de pengarna jag satt in i fonder och aktier sedan jag började spara, de pengarna som i dagsläget gett mig ca 23500kronor i avkastning skulle sparat mig mer pengar genom att betala av ett lån som kostar mig 2000 i ränta/år.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |