Såg idag att jag har lågt med kylarvätska i kärlet. Dum som man är på området så uppstod ju en del frågor. Tänkte höra med er som vet...
Jag har inte sett några höga temperaturer (normalt 70-80 och runt 90 vid mycket rödljus) men vilka skador skulle man kunna vänta sig om man kör för länge utan?
Det ligger väl en hel del vätska i cirkulation också? Är det normalt att det då kan bli lågt i kärlet eller ska jag direkt fylla på? Borde inte vara dags att byta då hojen är ny. Hur bör jag annars felsöka?
Var ikväll runt på 3(!) olika mackar och frågade efter etylenglykol som är ok i aluminium motorer men ingen vågade säga något! Statoil har en färdigblandad etylen där det står den klarar lättmetall också. Den borde väl om något fungera fin-fint( samma färg med =) )?
Shoot boys( p-p-p-pretty pliiiz )!
Jag har inte sett några höga temperaturer (normalt 70-80 och runt 90 vid mycket rödljus) men vilka skador skulle man kunna vänta sig om man kör för länge utan?
Det ligger väl en hel del vätska i cirkulation också? Är det normalt att det då kan bli lågt i kärlet eller ska jag direkt fylla på? Borde inte vara dags att byta då hojen är ny. Hur bör jag annars felsöka?
Var ikväll runt på 3(!) olika mackar och frågade efter etylenglykol som är ok i aluminium motorer men ingen vågade säga något! Statoil har en färdigblandad etylen där det står den klarar lättmetall också. Den borde väl om något fungera fin-fint( samma färg med =) )?
Shoot boys( p-p-p-pretty pliiiz )!