Lågkonjunktur grogrund för fascism och nynazism

Status
Ej öppen för fler svar.
....Men jag vill inte diskutera Rosegård och sådana frågor här, det är för infekterad stämning och lågt i tak på SH för sådant. Jag skulle få sitta här och värja mig ideligen. Det är det inte värt...
/J
...och det tycker en vän av hetsiga men sakliga diskussioner - utan personangrepp - är förbaskat tråkigt...

....Mina kommentarer har hela tiden gällt och gäller återigen vad som krävs för att en galen "ism" skall få fotfäste hos befolkningen i stort. Det är där jag hävdar att det är när ett land är i skiten som ism:erna kan bli "folkliga"...
Grupper av dårar kommer ju alltid finnas oavsett väder. Fotbollshulliganer, AFA, NSF, Motståndsrörelser, "globaliseringshatare" o.s.v.....

Du tycker ju sverigedemokraterna är extrema, de har frodats under stark konjunktur och de verkar nu vara på tillbakagång. Du tycker Repubilkaner i USA är extrema råkar jag känna till, de har haft fina glansdagar som nu (tyvärr) tillfälligt är över. Rika länder som Saudiarabaien är hur extrema som helst, lika så fattiga som Afghanistan.

Att det stod i högstadiets historiebok att nazismen var möjlig på grund av ditt och datt må så vara. Man behöver väl förstå hur det kunde ske, bonny hade ju en hel tråd om det där. I den nämndes inget om ekonomiska läget här eller där.

Men jag håller för öppet att du har rätt, ge några exempel, det vore intressant.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey