lågkonjukturen har kommit till mig :(

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
ngn som drabbats av detta fenomen än?

ja har själv ett extraknäck som bringade in ca 80t förra året som gick helt oavbrutet till min lilla hobbie som e att köra bana. Nu fick man reda på idag att det skall dras ner på mitt jobb också pga för lite i reklamintäkter o då står mitt extraknäck i fara o då min "lilla" satsning osså i gugning. Företaget kollar på att omstrukturera hela kittet o då ligger ja risigt till tyvärr. Trodde det inte skulle drabba mig alls :huvet ngn annan i bott-gänget som e i samma fara :confused:

mvh som vanligt ängslig
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
inte i bottgänget men ja e en av alla glada volvo arbetare som fick gå. Där rök r1000 sesongen å även ERF sesongen.:(
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Snackas om att min Tjänst här ombord ska dras in lr Ersättas av en Fipippinare som jobbar för halva lönen :mad:

Så får se vad som händer det närmaste men jag har tur för det finns andra båtar och det är brist på just matroser/båsar

skitet med mitt jobb är ju att jag missar Halva säsongen hur jag än vänder och vrider på det
 

Ducisfun

BoTT nr 18
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati
Extraknäck, å bonusar, ni har det bra ni. Min arbetsgivare gick i konken i somras och det har ju inte direkt blivit lättare att få ett jobb sen dess. Konkurensen är stenhård och det verkar vimnla av högutbildade 35-40 åriga spolingar med nästan samma erfarenhet som en gubbe. Sökta jobb är tresiffrigt, tappat räkningen på antal intervjuer men 8 pallplatser ( fick ett jobb i September men det drogs in innan jag han börja när varselvågorna rullade in) hittils. I denna sport räknas tyvärr inte pallplatser eller poäng. Det är bara seger som ger nåt och ingen sådan hittils.:huvet
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
ups, det var inte bara jag. Ja detta e bull o min huvudarbetsgivare som ja har nu har anställningsstopp o de 80 butiker vi har i landet går 3plus :confused: ser väll inte så bra ut iheller när våra lager e i princip helt tomma o vi skall höja alla priser med ca 30% ....... hoppas det löser sig för alla i tråden så vi kan hålla racingen igång :yoparty
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Extraknäck, å bonusar, ni har det bra ni. Min arbetsgivare gick i konken i somras och det har ju inte direkt blivit lättare att få ett jobb sen dess. Konkurensen är stenhård och det verkar vimnla av högutbildade 35-40 åriga spolingar med nästan samma erfarenhet som en gubbe. Sökta jobb är tresiffrigt, tappat räkningen på antal intervjuer men 8 pallplatser ( fick ett jobb i September men det drogs in innan jag han börja när varselvågorna rullade in) hittils. I denna sport räknas tyvärr inte pallplatser eller poäng. Det är bara seger som ger nåt och ingen sådan hittils.:huvet

Helv.. Micke, kanskje vi skal starte gamlegubbers racingshop! Må jo være penger i prostatabind i carbon, krykker i magnesium osvosv:yoparty
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Snackas om att min Tjänst här ombord ska dras in lr Ersättas av en Fipippinare som jobbar för halva lönen :mad:

Så får se vad som händer det närmaste men jag har tur för det finns andra båtar och det är brist på just matroser/båsar

skitet med mitt jobb är ju att jag missar Halva säsongen hur jag än vänder och vrider på det


Jag behöver ev. en matros snart. En av gamlingarna går i pension snart och vi har redan kvoten på 50% Tap, så han ska ersättas med en svensk.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Lågkonjukturen gav mig en pungspark igår :huvet
Nu hänger racingen löst igen!!
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Lågkonjukturen gav mig en pungspark igår :huvet
Nu hänger racingen löst igen!!

Tråkigt, men du är inte ensam. Jag har inte bara fått en pungspark utan även sjömansbröst utav den jävla finanskrisen.:gnissla
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Was!!! :( Va fasen, igår va man glad att man skulle få se dig i BoTT igen....

Nu får det fasen vända så vi kan hålla på med det vi älskar....

Ja, det är förjävligt. speciellt när man lämnar en flotte för ett skepp och skeppet sen sjunker :huvet

men, show must go on som nån sa nån gång :)
 

Lasen

Bott #1 2010
Gick med
29 May 2003
Ort
Svedala/Holmeja
Hoj
Ducati 1198S -09 Kawa KLX450R -08
Ja, det är förjävligt. speciellt när man lämnar en flotte för ett skepp och skeppet sen sjunker :huvet

men, show must go on som nån sa nån gång :)

Så lätt blir vi nog inte av med dig tror jag. Du står nog på gridden när det är dags. Det brukar du göra!!

Själv så drabbar konjunkturen även oss bilhandlare. Det blev inget extra tillskott därifrån förra säsongen och lär inte bli så i år heller.


Man får försöka köra lite på tidigare besparingar men det känns inte så kul.
 

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
Tips från coachen : lyssna inte på alla som tuggar lågkonjuktur. Fortsätt som inget har hänt och ställ upp på gridden. På så sätt bidra du till att vända konjukturen.
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
axeloperation

gjorde en axeloperation igår- 1-2 månader sjukskriven o får då inte belasta axeln alls :mad: tröööööttsamt
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
gjorde en axeloperation igår- 1-2 månader sjukskriven o får då inte belasta axeln alls :mad: tröööööttsamt

Hva er problemet:va 1 til 2, blir knapt 1 og da er du jo klar til A.torp:tummenupp Skal selv operere ryggen neste fredag og hånden den 16. april - fikk beskjed om 6 ukers hvile etter begge - da rekker jeg akkurat 1. NM-runde, uten å ha testa nysykkelen i det hele tatt:yoparty
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
ja men hon sa att mellan 1 o 2 månader så fick man inte belasta den alls men det kommer ja nog o skita i.... e det pga vurpor som du skall operara ryggen o handen?
Hva er problemet:va 1 til 2, blir knapt 1 og da er du jo klar til A.torp:tummenupp Skal selv operere ryggen neste fredag og hånden den 16. april - fikk beskjed om 6 ukers hvile etter begge - da rekker jeg akkurat 1. NM-runde, uten å ha testa nysykkelen i det hele tatt:yoparty
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top