Thundercat
Ringmärkt
Provkör en Yamaha Thundercat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
´K-Micke skrev:Oavsett vilket märke man kör så är servicen viktig. Och det skadar ju inte att ha perifera tummar och lite känsla för motorer och mekanik. Oftast när man ser problemhojar så är det slarviga ägare det beror på.
Men om man ska göra en ärlig jämförelse mellan en 748R och en GSXR600 så blir ju Duccen dyrare att äga, speciellt om man servar på verkstad. Jag ställer ventilerna själv på GSXRen men jag har inte vågat mig på desmosystemet på Duccen än, så där blir det stor skillnad i kostnad. Kopplingen måste bytas oftare på Duccen. Och kamremmar vartannat år eller var 2000mil. Sen har vi det där med fabrikationsfel i vipparmarna, en är bytt på min plus en kamaxel (garantijobb). Jag har inte hört om vipparmsproblem på 749/999 och även tvåventilarna verkar slippa det felet. Fast när det gäller driftsäkerhet har min 748R varit 100% pålitlig. Min förra Ducce 900SSie var även den 100% pålitlig de två säsonger/2000mil jag körde den. Den GSXR600 jag har är iofs en -97 och den modellen är väl rätt känd för sin stryktålighet. Den har ju överlevt 7 ägare och 2500mil utan att ha tagit märkbar skada, bortsett kraschen då som den förre ägaren fixade![]()
K-Micke skrev:Mitt inlägg hade inget att göra med märkespajkastningen, det var bara ett svar på påståendet att Duccar är "extremt känsliga" vilket dom inte är.
Min GSXR är för övrigt den fjärde Suzukin jag ägt och jag har varit mycket nöjd med samtliga, i alla fall när det gäller driftsäkerheten. Inte så mycket sofistikerad teknik utan mer rejält och mekvänligt.
OLJEKYLD GSXR skrev:har iofs inte provat nån 600 som är superbekväm
OLJEKYLD GSXR skrev:de är ju mer sporttourers än rena räsers.
OLJEKYLD GSXR skrev:Men inte din såklart, din är en RR, Riktig Räser!![]()
Nja, det skulle vara falsk marknadsföring. Jag är inte skrytsam men vill ju inte att folk ska tro mindre om mig än jag ärSilwer skrev:Äsch, köp en större hoj så ska du få se på svishande.
ingen toppeffekt på den istället va?mossen skrev:HONDA CB 600 HORNET!![]()
Bingo skrev:Nja, det skulle vara falsk marknadsföring. Jag är inte skrytsam men vill ju inte att folk ska tro mindre om mig än jag är![]()
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |