Lättpåverkad?

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Hej!

Fick provköra en polares KTM 525 EXC nu i lördags. Jag är fast. Hellskotta va kul det var att köra motard! Var ju som en moppe att slänga runt med i kurvorna, bara ut med benet och full spätta :yoparty .Suger på att slanga men det kan man ju lära sig. Och det vill jag göra nu, så därför letar jag motard.
Är jag helt :huvet i huvudet om jag vill få tag i en hyfsad motard för runt 20-25K? Har inte hittat nåt vettigt i den prisklassen än men det kanske finns? Och nej ingen sån där shingshongplong 200cc för 20 papp ny. Någon gammal häck som man kan leka lite med och som är hyfsat lättmekad borde väl finnas för dom pengarna eller?

Tacksam för svar!
Mvh Bobby

Last edited:
jag har hittat några sm i den prisklassen kolla på :
http://www.blocket.se/vi/12109530.htm?ca=10_s
jag vet inte vad det är att ha men de va de ända ja hitta.. ring runt till mcbutiker som säljer BEG så kanske du hittar de du är ute efter..

det fanns den Husaberg 01 som skulle säljas för 22 men den va tydligen såld nu:( lycka till me sökandet:P

3044217 jag har hittat några sm i den prisklassen kolla på :
http://www.blocket.se/vi/12109530.htm?ca=10_s
jag vet inte vad det är att ha men de va de ända ja hitta.. ring runt till mcbutiker som säljer BEG så kanske du hittar de du är ute efter..

det fanns den Husaberg 01 som skulle säljas för 22 men den va tydligen såld nu:( lycka till me sökandet:P
Det där är ingen SM, det är en cross med landsvägs däck. Testa kör en riktig motard och en sån så lär du känna skillnaden

Som innan sagt det är crossfälgar dvs 19/21och inte 17 motardfälgar på hojen i annonsen.

Du hittar ingen riktigt motard för 20 000 såvida den inte är trasig eller stulen,du hittar knappt en vanlig offroadstånka för 20 000 om den inte är riktigt risig.

Att motardkitta en hoj kostar allt mellan 5000-15 000 beronde på vad man kan göra själv och vad man vill ha för fälgar,däck och bromsar.

Sen är det en väldig skillnad mellan en 525 och en gammal enstånka.

Det får nog bli något sånthär för dig

http://www.blocket.se/vi/11992416.htm?ca=4_s

men kul är det :D

Saken är den att jag har kollat runt lite på liknande, är en TT nåt att ha?

Du hittar ingen riktigt motard för 20 000 såvida den inte är trasig eller stulen,du hittar knappt en vanlig offroadstånka för 20 000 om den inte är riktigt risig.

Att motardkitta en hoj kostar allt mellan 5000-15 000 beronde på vad man kan göra själv och vad man vill ha för fälgar,däck och bromsar.

Sen är det en väldig skillnad mellan en 525 och en gammal enstånka.

Ok, är helt ny på området så jag har noll koll. Blev så jäla sugen bara! Vet att 525:an inte kan jämföras med någon gammal häck men jag behöver ingen värsting, någon sjysst offroadare med motarddäck hade nog passat mig. Kanske ska skrapa ihop och köpa till våren istället? Fast nu till vintern med ett par feta isdäck hade ju varit kul det med :D !

Last edited:
Saken är den att jag har kollat runt lite på liknande, är en TT nåt att ha?

Ok, är helt ny på området så jag har noll koll. Blev så jäla sugen bara! Vet att 525:an inte kan jämföras med någon gammal häck men jag behöver ingen värsting, någon sjysst offroadare med motarddäck hade nog passat mig. Kanske ska skrapa ihop och köpa till våren istället? Fast nu till vintern med ett par feta isdäck hade ju varit kul det med :D !

För dom 35 000 som han vill ha för sin TTR så kan du säkert köpa en både nyare och piggare KTM,Husa eller Honda till hösten.

Jag var med Linus
och köpte en KTM 640 -04 i helt ok skick för 35000 för några månader sen.

För dom 35 000 som han vill ha för sin TTR så kan du säkert köpa en både nyare och piggare KTM,Husa eller Honda till hösten.

Jag var med Linus
och köpte en KTM 640 -04 i helt ok skick för 35000 för några månader sen.

Mm, men iom att jag har tänkt att ha kvar SV:n så är min budget lite begränsad. Kanske ska vänta ändå? Vill ha en lättmeckad båge som inte krånglar. En offroadare som man bara har bytt däck på och inget mer kan man inte kalla supermotard är jag med på, men är det dumt att köpa något sådant? Ska man hellre köpa en som har större frambroms och som redan är kittad med vad det nu kan vara mer som skiljer supermotarderna från offroadarna?

Köp ingen gammal tt, xt, dr etc. Dom är bara tunga o slöa. Det finns husor runt 30 papp. Mkt meka och lite åka men hej vad det går :banana

Mm, men iom att jag har tänkt att ha kvar SV:n så är min budget lite begränsad. Kanske ska vänta ändå? Vill ha en lättmeckad båge som inte krånglar. En offroadare som man bara har bytt däck på och inget mer kan man inte kalla supermotard är jag med på, men är det dumt att köpa något sådant? Ska man hellre köpa en som har större frambroms och som redan är kittad med vad det nu kan vara mer som skiljer supermotarderna från offroadarna?

En offroadare med 17"-fälgar kan du kalla motard. Det du vill åt med motard är stånkans bottenvrid och lite vikt. Eller det är det jag vill åt i alla fall... :)

DR650:n ovan med 17"-hjul på kan du kalla för motard, det trixiga kan vara att hitta fälgar som passar men det finns alltid folk här på SH som kan hjälpa till. :tummenupp

Sugen!? Fan jag behöver 3 hojar för tillfredsställa mig har jag kommit fram till. Jag behöver:

1. En Motard för lek
2. En speed triple för landsvägar och skön åkning
3. En Honda CBR 1000 RR Fireblade för lite mer fart.
(4.) En glidare för de härliga sommar-baden när jag blir gammal

Tänkte ev. byta nästa år men jag vet inte vad jag vill ha. Jag vill fan ha alla tre alternativen men jag har inte råd.

OBS! Det fjärde alternativet är inte aktuellt förrän jag är typ 50

Angående "lättmekat" och så där så tror jag att KTMs större maskiner som inte är rena enduros med motardkit är ganska bra på det där! Fråga runt lite i 620-, 640- och 660trådarna och hör vad som sägs! Den uppfattning jag har fått är att nån/några av dom modellerna är "ganska snälla" i effekten, alltså inte brutalvåldstrimmade för att slakta asfalten man kör på. Du får ju dock ingen sån för dom där 25k du ville begränsa till, men som sagt, dom är ganska driftsäkra i jämförelse med de flesta Husabergarna samt exempelvis 525an och andra liknande! (Har jag fel så säg det till karln så han inte går och blir alldeles förledd av mina i så fall inkorrekta teorier)

ska du bara leka på gata o inte köra race o vara snabbast genom en kurva funka vilken som helst bara de är en motard..
hade en xr600 förut o mer viiilibenägen hoj får man leta efter.

Sugen!? Fan jag behöver 3 hojar för tillfredsställa mig har jag kommit fram till. Jag behöver:

1. En Motard för lek
2. En speed triple för landsvägar och skön åkning
3. En Honda CBR 1000 RR Fireblade för lite mer fart.
(4.) En glidare för de härliga sommar-baden när jag blir gammal

Tänkte ev. byta nästa år men jag vet inte vad jag vill ha. Jag vill fan ha alla tre alternativen men jag har inte råd.

OBS! Det fjärde alternativet är inte aktuellt förrän jag är typ 50

Fan jag ligger i samma situation som du! Men du glömde enduro-hojen (i och försieg är det ganska enkelt att transformera om en motard till en enduro, men det tar ju lite tid...).

Är själv jäkligt sugen på en KTM 625 SXC, var så jäkla nära att sälja min nuvarande köpa en sådan i våras. Men jag älskar min Sprint så mycket så jag har inte hjärta över det. Funderar på att vänta nåra år till att spara till en till hoj som man kan busköra med.

ska du bara leka på gata o inte köra race o vara snabbast genom en kurva funka vilken som helst bara de är en motard..
hade en xr600 förut o mer viiilibenägen hoj får man leta efter.

Ja, det där med att vara snabbast har jag redan släppt, jag menar jag har ju en SV :rolleyes: . Så jag ska bara ha den att leka med, då kanske en xr eller nåt med motardhjul vore nåt då? Får leta vidare!

Vad menas när hojen är E-reggad? Är den inte laglig på landsväg då och är det massa meck att få den laglig för landsväg:va .

http://www.blocket.se/vi/12609063.htm?ca=15_s

En sån här vore ju inte fel annars, bara smäcka på ett par feta 17" och någon sjysst lpskiva som frambroms så är det ju kirrat:tummenupp

Vad menas när hojen är E-reggad? Är den inte laglig på landsväg då och är det massa meck att få den laglig för landsväg:va .

http://www.blocket.se/vi/12609063.htm?ca=15_s

En sån här vore ju inte fel annars, bara smäcka på ett par feta 17" och någon sjysst lpskiva som frambroms så är det ju kirrat:tummenupp

Enduro-reggad,dvs du får bara kör till och ifrån tävling med licens.

Beronde på hoj och intyg kan det vara allt ifrån omöjligt till en massa meck.

Finns folks som provat,det tar en massa tid och kostar en del.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111377

Köp landsvägsreggat direkt så slipper du ett halvår med papper och besiktningar innan du får köra.

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard