Hörde på ekonominyheterna att regeringens förslag nu är klart, det kommer att bli en höjning för bilar på 600:- per år. Jag tror nog att vi kan dra en lättnads suck, jag tror knappast att det blir några fantasisummor för mc-ägare. Säkert lite mer, men även om det blir en 100%-ig höjning kommer det inte bli mer än 1200:-, vilket är betydligt mindre än vad som spekulerats i på detta forum.
Förvisso kommer det säkert höjas ytterligare kommande år, men jag tvivlar på att dessa kommer att vara speciellt extrema. Visst blir det dyrare, men om man räknar med den kommande skattesänkningen tror jag knappast att mc-ägarna kommer att gå i konkurs, vare sig de är 25 år eller 70.
Förvisso kommer det säkert höjas ytterligare kommande år, men jag tvivlar på att dessa kommer att vara speciellt extrema. Visst blir det dyrare, men om man räknar med den kommande skattesänkningen tror jag knappast att mc-ägarna kommer att gå i konkurs, vare sig de är 25 år eller 70.

Så jävla bra sagt!! Vi svenskar bara tar all skit som politikerna (som lever i en helt annan värld än oss) kastar på oss.. Svär lite grann, säger sen att jaja denna gång får det väl gå, men nästa höjning, då jävlar osv. osv. och så är det varje gång, vad de än gäller.. Sen är "alla" jätteglada att vi får 1000:- mer i månaden
... Räkna ihop allt dom snor oss på så känns den 1000 lappen rätt löjlig sen
.. Blir så jävla sne på sånt.. MC-kortege upp till Rosenbad och