flugan
Vem vet
Fick en lättare hjärnskakning när jag flög ut i sandfållan efter en highsider (enl. han som låg bakom), hjälmen indikerar att man kan ha fått en vridning av skallen som vid knock-out. När jag reste mig upp kändes det som att vakna ur en dröm och jag hade svårt att orientera mig i tid den första timmen. Tydligen hade jag rest mig upp direkt så antagligen svimmade jag aldrig. Nu kommer jag ihåg allt utom vurpan (tror jag minns bakhjulsläppet).
Nu till frågan;
I thai-boxning (i Sverige), så efter en knock-out så fick man inte träna på 5veckor eftersom ytterligare hjärnskakningar skulle kunna ge hjärnhinneinflammation eller vad det var. Ambulanspersonalen sa att jag skulle vila idag, sen skulle det inte vara ngra problem.
Så vad är att rekomendera? Låta bli rejz en dag eller längre?
Vad säger den samlade läkarkompetens i rejzforumet och vad har ni med liknande erfarenheter fått höra?
Nu till frågan;
I thai-boxning (i Sverige), så efter en knock-out så fick man inte träna på 5veckor eftersom ytterligare hjärnskakningar skulle kunna ge hjärnhinneinflammation eller vad det var. Ambulanspersonalen sa att jag skulle vila idag, sen skulle det inte vara ngra problem.
Så vad är att rekomendera? Låta bli rejz en dag eller längre?
Vad säger den samlade läkarkompetens i rejzforumet och vad har ni med liknande erfarenheter fått höra?