Lätt mc - motard?

Finns det överhuvud taget 125:or - motard ute på marknaden som beg? Har inte hittat någonting... Känns långt och vänta tills 18 :(

Men men, man får se hur det blir.. Kanske vinner på tris och kan köpa Husqvarna 125 Sm 04

Plötsigt händer det!
Tack för hjälpen! :tummenupp

/MvH Johan

Något bra tips på någon sida som man kan få hem cykel´n från tyskland`?
Hur fungerar det att importera in själv? Visst måste man regga den i Sverige också?

:va

/MvH Johan

Fattade inte mycket av den sidan.. :va

Något tips?!?! Menar du att jag ska söka på motorcyklar? Isåfall finns det ju endast en i databasen...

/MvH Johan

Solid snake skrev:
Har hört mellan 40 och 42 hk. :tummenupp

Gas gasen är det 40 hk i, tankade en film med den, låter riktigt som en cross :drool

Är det Aprilia MX som har 40-42 hk eller menar du Gasgasen? :confused:

Extreem_ skrev:
Fattade inte mycket av den sidan.. :va

Något tips?!?! Menar du att jag ska söka på motorcyklar? Isåfall finns det ju endast en i databasen...

/MvH Johan

Titta längre ner på sidan så kan du få på Svenska.
Har en kompis som importerat dels en Aprila Rs 125 samt sen Kawasaki KLX(?) 650 ifrån Tyskland.

Vill du köpa något billigare med mindre effekt då är Derbi Senda SM det rätta valet.

Går väl runt en 30 papp eller mer?

Solid snake skrev:
Har hört mellan 40 och 42 hk. :tummenupp

Gas gasen är det 40 hk i, tankade en film med den, låter riktigt som en cross :drool
ööhhhh låter rätt mycke för att vara 125a...

wdac skrev:

Det är väl inte omöjligt på nåt sätt? Intervallerna för kolvbyte blir väl inte så roliga med ett sånt effektuttag iofs.

Coola Ola skrev:
Det är väl inte omöjligt på nåt sätt? Intervallerna för kolvbyte blir väl inte så roliga med ett sånt effektuttag iofs.

Allting är relativt..och i detta fall är 42hk mycket för en 125cc SM..jag menar
det är inte mycket effekt mässigt, men ska verkligen en landsvägshoj behöva kolvbyte vart 30e timme? På så sätt låter det väldigt mycket..

wdac skrev:

Det är ju en crossmotor. Inge bra alls eftersom du måste strypa ner den till 16 hk. Lär gå som en kratta och dessutom måste du göra onödigt mycket service.

Sen beror det väl på vart det är 40hk oxo, på veven eller på bakhjulet eller kanske rent utav på papperet :rofl
De riktiga crosshojjarna på 125cc har jag sett bänkade till 26hk på bakhjulet... Kan säkert va trevligt att åka runt med en 125a runt en tajtare gokartbana, men kommer man ut på större banor eller landsväg så kan den nog vara mindre kul. Fast det är ju bara spekulationer det då...

*har inte läst tråden* Husky har ju en 125a oxo...

KalleKulspruta skrev:
Det är ju en crossmotor. Inge bra alls eftersom du måste strypa ner den till 16 hk. Lär gå som en kratta och dessutom måste du göra onödigt mycket service.
då måste min husa suuuga älgballe effekt mässigt om en 125a har 40hk :va (ja fattar noll just nu)

wdac skrev:
då måste min husa suuuga älgballe effekt mässigt om en 125a har 40hk :va (ja fattar noll just nu)

Du har nått som inte en 125:a har: Vridmoment eller åtminstonde bottrevrid. Det är det som är det fina med 4-takt. En 650 har väll en 65 hk i motorn ungefär standard.

Jag har tagit hem en 125:a från Tyskland. Rieju SMX. Nu till salu.. Du kan få en begagnad i Tyskland för 27-28 tusen ganska lugnt. PM'a om du vill veta mer!

husqvarnan rockar fett :yoparty

Det finns en KTM Sting 125 men de är ovanliga här i sverige!

Bifogat

• KTM,stinger125.jpg
    KTM,stinger125.jpg
    17.7 KB · Visningar: 90
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden