Lätt mc - motard?

motardnisse skrev:
Man kan också köpa nya breda fälgbanor och använda orig naven!
Jo, jag var inne på det i början... Men Åke Jonsson på Yamaha Center, han sa att det var svårt att hitta passande ekrar? :va
När jag efter flera besök inte fick den hjälp borde fått så blev det orginalfälgar, blev enklast så... :)
/mvh Johan
 
wdac skrev:
då måste min husa suuuga älgballe effekt mässigt om en 125a har 40hk :va (ja fattar noll just nu)
Tvåtakt har väll simpelt sätt dubbla effekten med samma slagvolym...?

Din har väll runt 100 literhästar, min ska tydligen ha 328 literhästar, då är det ju tre gånger så mycket, som du säger, det låter otroligt, men iofs är det ju mycket mer service på en sån med...

Min är skitrolig att köra, har den som "fuskmotard" nu, dvs, 21" 18" men med landsvägsdäck... Som bushoj och köra i stan är den helt kanon, mem utanför stan kommer träsmaken fort, motorn är jäkligt hetsig och högvarvig, så det är ju ingen touringhoj direkt... Min NSR sköter den biten, men om man ska ha en hoj så är nog DTn ett rätt bra val eftersom den är schyst med serviceintervaller och är mycket mer mångsidig.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top