Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Paco skrev:
Paco skrev:2054425Systemet med stora filmbolag/skivbolag som håvar in massvis med pengar. Vi har ju Sveriges eget exempel i Bert Karlsson. Artister/skådisar som tjänar hur mkt pengar som helst.

unke_b skrev:2057400
vill minnas att iron maiden en gång vart med om ett playbackframträde, i vilket sångaren plötsligt kastade micken till trummisen, basissten bytte med en gittarist, osv![]()
Säg 500, så är det en deal.apbot skrev:2057674Nu när jag ska sälja en av mina saker på blocket. som jag vet jag kan få minst 3000 kr för.
tycker ni jag ska sälja den för 1000 kr ?
Fluxir skrev:2054481Om du va Artist eller skådis, skulle inte du vilja tjäna pengar då?
Coola Ola skrev:2057704Grejen är ju att det inte är artisterna/skådisarna som håvar in stålarna utan mellanhänderna, dvs filmstudior och skivbolag.
Pebl skrev:2057734jo, men det är samma sak med mat, motorcyklar,schampo, eller vad som helst.
Importörer och grossister har alltid tjänat en hacka, det är därför de finns.
Håller med om att en cd är för dyr, men skall man sno mat i affären bara för att coop eller ica: s grossistföretag tjänar pengar på det?
unke_b skrev:vill minnas att iron maiden en gång vart med om ett playbackframträde, i vilket sångaren plötsligt kastade micken till trummisen, basissten bytte med en gittarist, osv![]()
Apapap. Nu får vi inte glömma bort den jättelika insats som krävs av ljudtekniker m.fl, så får det att låta som att BS faktiskt skulle kunna sjunga.Coola Ola skrev:2057775Skivbolag och filmstudior tar dock en väldigt stor del av kakan i förhållande till sin insats och får nog dessutom anses ha en kraftig minskad betydelse i dagens digitala samhälle.
Paco skrev:2059203En del artister/skådisar behöver verkligen tas ner på jorden. Typ Britney Spears. Som tidigare skribent skriver så är det bevisat att artister tjänar på att deras musik laddas hem. Ofta är det mindre kommersiella artister som tjänar på det för att de då får publicitet och folk kommer på deras konserter. En superstjärna som Britney Spears kan väl inte rimligen få mer publicitet så därför kanske hon förlorar på piratkopieringen (vem fan vill f.ö. kopiera hennes musik). Men hon har ju ändå redan mer pengar än vad hon kan göra av med.
Om sådana artister skulle ha lite mer vanliga löner så skulle de också tycka att det var OK med piratkopiering, då de lockar folk till deras konserter och därmed gör att de kan försörja sig på sin hobby.
"Mycket vill ha mer", som man brukar säga.
//paco
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen