Läst nya BIKE?

Porr i kvadrat;
105.5 kg
sup450.jpg


(visserligen avsevärt lägre cylindervolym än 660n, noxen och huskyn, men ändå)
 
Krattan skrev:
Om man tar bort dödarknappen eller nöter lite på däcken så väger den som en Husaberg 650 med lyse, blinkers och elstart!

:bow *asg* :bow
Det har du rätt i :rock
 
Supermoto skrev:
Så den nya LC8an skulle vara en "åtta-taktare", hehe :confused:


Dr Tom har såklart rätt. 520, 525 kallas icke LC4! 525 är baserad på husas motorrecept. Näst intill en kopia.
Den gamla, gamla motorn som sitter i 620, 625, 640, 660 och Duke är den som kallas LC4. Jag är ruskigt säker på att jag har rätt men jag har å andra sidan haft fel förut ;)

Ptja, det kan säkert vara en 525 motor, men det STÅR ju dock LC på den... :fakta
Carole%2021-04-03_23.jpg
 
gpf skrev:
Ptja, det kan säkert vara en 525 motor, men det STÅR ju dock LC på den... :fakta
Carole%2021-04-03_23.jpg
I Factory Replican sitter det LC4 motor,men kollar du på bakhjulsåkarbilden tidigare i tråden så ser du att det är en 525 motor i den hojjen
 
gpf skrev:
Ptja, det kan säkert vara en 525 motor, men det STÅR ju dock LC på den... :fakta

I FR är det en LC4'a, men en del av dom stora i motardvärlden har ju börjat åka på feettrimmade 450-525 maskiner. Det är helt olika motorer! :fakta :fakta
 
Det är ganska enkelt att se, den stora "gammla" motorn (LC4a) har kedjan på höger sida.

Enduro och crossmodellerna 525/450mm har kedjan som de flesta Japanare på vänstra sidan.
 
Ebbe skrev:
I FR är det en LC4'a, men en del av dom stora i motardvärlden har ju börjat åka på feettrimmade 450-525 maskiner. Det är helt olika motorer! :fakta :fakta

Sorry, trodde vi pratade om FRen, det var så tråden började, jag måste ha missat nån subtråd.
 
ktm 660 SM FR

Japp så började tråden.......
Och det var ju det som var tanken "tror" jag.....
Att vi dödliga SM fan kan drömma och bygga....... :D
 
Bakhjulsbilden föreställer ju oxå en FR. Med skillnaden att i just den hojen sitter inte en LC4 :fakta

Det var det som jag och Dr Tom högg lite på...
 
Supermoto skrev:
Bakhjulsbilden föreställer ju oxå en FR. Med skillnaden att i just den hojen sitter inte en LC4 :fakta

Det var det som jag och Dr Tom högg lite på...
Det är ingen FR det är en F ;)

FR=Factory replica F=Factory

Blanda inte ihop billiga (dyra) kopior med riktiga räcers!

//Anders
 
Krattan skrev:
Det är ingen FR det är en F ;)

FR=Factory replica F=Factory

Blanda inte ihop billiga (dyra) kopior med riktiga räcers!

//Anders

Tänk att äga en KR*



















*KRATTAN REPLIKA :bow :bow :bow
 
Krattan skrev:
Det är ingen FR det är en F ;)

FR=Factory replica F=Factory

Blanda inte ihop billiga (dyra) kopior med riktiga räcers!

//Anders
:confused: Nu är t.o.m jag borta.... Så hojen på bakhjulsbilden skulle ha varit en billig variant? Hmmmm, skulle inte tro det.

Det skulle alltså handla om en KTM 525F :confused: Om den inte är upptagen till mer cc, vilket jag gissar att den är....

Kan man köpa en Husa FS650KR ?? Det vill jag göra om de blå fälgarna ingår ;)
Finns de även i en FS650KRe-version?? Jag vill nog ha elstart på min :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top