Läsplatta - Vilken?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag lovade en kollega att nyttja möjligheten att ställa frågan i denna källa av oändlig kunskap...

Vilken läsplatta bör man satsa på om man framförallt läser svenska böcker och då i huvudsak lättuggat topplistedeckare och liknande?

Hon skall köpa den i present till sin man men kliar sig i huvudet över just det faktum att många läsplattor är kopplade till specifika bokhandlare och dyl..

Så, bästa kombinationen av bra platta & stort utbud av svenska spänningsromaner?

Jag har denna,sony-lsplatta-prs-t1-rd-al-prs-acl10-med-lslampa-rd.jpg, funkar finfint.'
Lätt att lägga till nya böcker, både att låna på bibblan och att handla över nätet.

Jag skulle rekommendera iriver Story HD.

Ligger bra i handen, riktigt bra skärm och schysst batteritid. Finns även en version med Wifi och en med en inbyggd biblioteksversion som dock verkar funka sådär.

Eftersom Kindle säkerligen finns i tankarna när man tittar på läsplatta kan jag ju även tillägga att det inte är ett bra alternativ för det hon vill läsa. Dock bra plattor i sig om man handlar från Amazon eller läser mycket från Project Gutenberg.

Medhåll! Jag köpte mig en Iriver i somras, bästa köp jag gjort på evigheter.:tummenupp

Back