Läsplatta - Vilken?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag lovade en kollega att nyttja möjligheten att ställa frågan i denna källa av oändlig kunskap...

Vilken läsplatta bör man satsa på om man framförallt läser svenska böcker och då i huvudsak lättuggat topplistedeckare och liknande?

Hon skall köpa den i present till sin man men kliar sig i huvudet över just det faktum att många läsplattor är kopplade till specifika bokhandlare och dyl..

Så, bästa kombinationen av bra platta & stort utbud av svenska spänningsromaner?

Jag har denna,sony-lsplatta-prs-t1-rd-al-prs-acl10-med-lslampa-rd.jpg, funkar finfint.'
Lätt att lägga till nya böcker, både att låna på bibblan och att handla över nätet.

Jag skulle rekommendera iriver Story HD.

Ligger bra i handen, riktigt bra skärm och schysst batteritid. Finns även en version med Wifi och en med en inbyggd biblioteksversion som dock verkar funka sådär.

Eftersom Kindle säkerligen finns i tankarna när man tittar på läsplatta kan jag ju även tillägga att det inte är ett bra alternativ för det hon vill läsa. Dock bra plattor i sig om man handlar från Amazon eller läser mycket från Project Gutenberg.

Medhåll! Jag köpte mig en Iriver i somras, bästa köp jag gjort på evigheter.:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman