Bytte däck nyligen eftersom dom andra var original från hedenhös tid på min rd125 -84, märkte redan vid första provturen efter bytet att den kändes annorlunda.. Kändes ungefär som om profilen på däcken var lite vassare så att den liksom "trillade" ner lite mer i nerlägg när man svängde. Då kändes det bara skönt, men så fort man ligger över 80 börjar den bli lite nervös, och över 100 räcker det med ett litet litet ryck i styret så vobblar den till så in i H**vete. Hade jag inte haft det breda styret jag har vet jag inte om jag hade klarat av att hålla emot.
Kan nog mycket väl gå åt pipan om man inte är uppmärksam, så nu är jag nyfiken på om någon vet varför det har blivit såhär? Jag bytte upp mig från 3" till 3.50" bak, 2.75" fram som förr. Däcktrycket är bra, pumpade senast imorse upp extra hårt till 2.4 bara för att kolla om det var felet, men nix. Innan bytet var den tvärsäker, låg på nynäsvägen i 130 med semestergas och utan att hålla i styret i flera mil för några veckor sen.
Som sagt, någon som vet vad som har hänt? Såhär kan man ju itne ha det..
Kan nog mycket väl gå åt pipan om man inte är uppmärksam, så nu är jag nyfiken på om någon vet varför det har blivit såhär? Jag bytte upp mig från 3" till 3.50" bak, 2.75" fram som förr. Däcktrycket är bra, pumpade senast imorse upp extra hårt till 2.4 bara för att kolla om det var felet, men nix. Innan bytet var den tvärsäker, låg på nynäsvägen i 130 med semestergas och utan att hålla i styret i flera mil för några veckor sen.
Som sagt, någon som vet vad som har hänt? Såhär kan man ju itne ha det..
Förklara gärna vad diagonaldäck innebär och varför det inte är så lyckat, kanske ligger nån lösning däri?