korvgubbe skrev:Därför att en massa bittra tjejer ska kunna ta hand om små snälla, söta, lurviga djur och på så sätt få sköta om och vårda istället för att ta hand om killar som ändå bara är otrogna as... Djur är oskyldiga. Djur bedrar och ljuger inte. Klart jag ska bli vetrinär. En hund som vet att jag tar hand om dennes skadade tass visar sin tacksamhet i sina vädjande ögon. vem kan motstå det? ........eller nått?![]()
Trodde du hade bättre förståelse för det kapitalistiska systemet än så. Efterfrågan du vet.. Jag menar: Finns det firmor som kan försörja sig med att sätta dekaler och neonljus på bilar bör ju folk som tar hand om folks älskade husdjur ha det minst lika enkelt att sko sig..
Grejen med veterinäryrket är att utbildningen är tuff och borde inte attrahera de finniga fjortisarna som alltid ser till att jobba på den lokala djuraffären. Det är där paradoxen ligger.
Jag ifrågasätter inte behovet av veterinärer, eller yrket i sig. Jag förstår bara inte att en massa individer som likväl kunde bli läkare väljer att operera hamstrar eller stå och titta på medans julskinkan tillverkas. Pengarna är i och för sig mycket bra.
Grundkurs 1.1 Light Version:
Kapitalism - att tjäna pengar på existerande kapital
Marknadsekonomi - tillgång efter efterfrågan

när det är dags för avlivning.

) i Flanellskojorta mm (såg ut som han gjort inbrott i Egmonts klädförråd märkt "Jägarna") som sade att det var helt sjukt med folk som ville bli gynekologer (män). Så klart skrattade jag gott åt honom och hans cro magnon stil, men efter ett tag började tänka... Varför i hela fridens namn väljer man att bli just gynekolog? Varför? Det finns hundratals inriktningar, de flesta av dem bör nog kategoriseras som "viktigare" (barnläkare, cancerläkare, neurologer etc etc). Vad är det för intresse man har om man väljer just gynekolog?
) och satt bredbent (som alla norrlänningar