Längtar efter sommaren?

Då finns det ju hopp ju! :tummenupp
Kommer ihåg att när jag hade min uppkörning den 5maj förra året så snöade det ordentligt! Det var den sista snön som kom...(dock hade det varit några riktigt fina dagar i slutet/mitten av april). Så jag hade ställt in mig på att få stå ut ändå fram till åtminstone mitten/slutet av april innan man kunde låta MCn få känna friskluft!

=)

Jag funderar på om jag ska hämta hem hojen nästa helg, eller ta det helgen därpå. Får ringa päronen och se vad de har för väglag där. Är det någorlunda isfritt blir det nog nästa helg. 25 mil på en hoj i +2 till +5 i snålblåst och regn. Bra start på säsongen, för då blir det fan bara bättre resten av gångerna. ;)

Jag drog ut en sväng med XT:n idag, fick sladda i snömodden nån kilometer innan jag kom ut på "stora" vägen... Har inte blivit nån iskörning alls denna vinter, så det var extra skönt att få gasa lite nu :)

Jag kan inte låta bli att posta denna, ursprungligen postad av "Mannisumic". Den har bara ett fel, han skulle öppnat garageporten och där skulle det vart typ 1 meter snö.

Jag kan inte hålla mig längre, drar upp till stockholm nästa vecka för att köra ner hojen, får se hur det blir att avverka 20mil i fem plusgrader...

Jag kan inte låta bli att posta denna, ursprungligen postad av "Mannisumic". Den har bara ett fel, han skulle öppnat garageporten och där skulle det vart typ 1 meter snö.

Tyckte den var väldigt rolig. :D

"Tosh... toshe... toshé..."

Låter som Gollum på speed vid första vårturen.

Jag funderar på att ta ut hojen för en första tur nu i veckan som kommer.
Det ända jag är lite fundersam över är allt vägsalt. :va :gnissla

Tog en liten sväng idag, +4 men torrt på vägarna och rätt mkt grus fortfarande. Tog en sväng på 3km bara för att testa lite :)

Vart en tur på ca 500 meter, sen flög db-killern ut som jag glömde skruva fast, helt spårlöst borta också. :huvet

Ingen brådska alls faktiskt. Nästa vecka blir det Snowboard för hela slanten (i Sälen).

Extra lugnt då man är så oförskämd att man inte äger en hoj för tillfället, första gången sedan man var 16 år (med undantag för två månader då ena hojen blev stulen...)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman