Längtar efter sommaren?

Tvärblåst, sprikregn och precis över nollan. Men, det tar bra på snöhelvetet.

Jag är klar men inte ens regndäcken är villiga att lämna garaget...

Jag fick nog nyss. Jag och brödrana köpte oss 3 billiga fullsize fiddy's och drog till skogen och körde i snö xD Orkar inte vänta på sommaren längre gäller att njuta av stunden

Om! Sen 15 minuter efter sista julklappen öppnades....:D

Saknar sommaren allt mindre under vintern..visst kan man tänka tanken vad fint med sommarväglag, varmt och en hojtur. Snart är vi där, och när man väl sitter på hojen första turen så tycker jag det brukar kännas som tiden gått fort och att man nyss ställde undan hojen trots allt :)

Vi längtar alla efter våren o sommaren och det märks på kvaliteten på inläggen. Lite väl mycket offtopic och fula ord många gånger. Jag kommer vara lite hårdare framöver, vi försöker hålla oss till ämnet och så kör vi trådar o inlägg som inte har med mc o göra i "överflödiga diskussioner"

Själv är det på väg åt rätt håll där jag bor - det skall vara plusgrader hela veckan nu! :banana Snart så kommer de och sopar gatan.... :tungan

Jag kör hoj nu, vinterväglaget har mkt att erbjuda på sjöar o icke asfalterade sträckor.

Längtar inte mindre efter sommar o vårvärme för det!

Längat så otroligt mycket! Tog kortet tidigt våren 2011, så har bara kört förra säsongen. Drömmer seriöst ca var tredje/fjärde dag att jag åker hoj ;-)...

Liten undran bara: (för de som inte kör året runt då vill säga) När brukar ni alla ställa på hojen igen och ta er ut på första rundan efter vintern? Självkart förstår jag att det beror mycket på väder och vind, men jag har aldrig riktigt reflekterat tidigare över när det börjar bli "mc-vänligt" ute på vägarna förens nu när man har hoj... Så kan vara kul att veta :-).

//Tapeworm

Längat så otroligt mycket! Tog kortet tidigt våren 2011, så har bara kört förra säsongen. Drömmer seriöst ca var tredje/fjärde dag att jag åker hoj ;-)...

Liten undran bara: (för de som inte kör året runt då vill säga) När brukar ni alla ställa på hojen igen och ta er ut på första rundan efter vintern? Självkart förstår jag att det beror mycket på väder och vind, men jag har aldrig riktigt reflekterat tidigare över när det börjar bli "mc-vänligt" ute på vägarna förens nu när man har hoj... Så kan vara kul att veta :-).

//Tapeworm

Det beror lite på var du bor också, men jag vill nog ha hojen i ordning på alla sätt from april.

//Tapeworm

Förra året = dagen efter vårdagsjämningen. Siktar på runt 20:e mars även i år.

Härliga minnen från början av karriären med egen mc. Så fort det var bar asfalt så var jag ute. Glömmer aldrig en solig februaridag med torr asfalt o snöfläckar här o där på åkrarna. Den premiärturen gick till polaren som haka på o vidare till en snubbe som hade både CBX1000 o en Ducce Hailwoodreplika i garaget.

Nu blir jag sugen på o köpa mig en FZR1000 -91 o bygga upp nostalgimolnet

//Tapeworm

Min tumregel är +10°C

Nästa tisdag SKA jag ut med hojen en runda. Prognosen lovar 6 grader+ och sol. Måste ju fira på något sätt att jag får tillbaka körkortet:yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT