Längtar efter sommaren?

Som bara fa.....ska bli så skönt när livet återvänder:tungan:tungan. Jag gör tamefan ingenting på vintern

Istället för att vänta på sommarn blir det nog en vinterhoj i morgon! Kommer garanterat våren komma fort :tummenupp

Vintern är bra, för då hinner man spara ihop pengar till sommarintressena.
Om vi hade sommar året runt, vad skulle man då längta till?

Jag längtar och väntar med pirr i magen...... Mycket körsugen:)

Äntligen frisk efter tre månaders lunginflammation så är jag sugen så in i h-lvte på att köra hoj.

/Thomas

Jo i år längtar jag som fan efter sommaren men på fel sätt. Normalt är sommaren den tid då man kör hojen/hojarna och vintern den tid då man modifierar dem. Båda sakerna lika kul i min värld. Denna vinter har det i stort sett bara varit normal service/underhåll och det är för lite för att vintern ska bli rolig. Att köpa ny hoj (menar ny) är ungefär lika kul som att se gräset växa. Däremot att modifiera det man har för egen hand så att det känns nytt är hur roligt som helst och då är vintersäsongen lika kul som sommaren. Denna vinter har dock inte innehållit något roligt så ja, jag ser fram emot sommaren som fan.

EDIT: Jo jag vet. Uttrycket "lika kul som att se gräset växa" är knyckt från Guy Martin. Hans uttalande gällde att köra på bana jämfört med det som han gillar och som nu kallas Real Road-Racing.

Last edited:
Nej.

O eftersom dehär tydligen var en jätteviktig tråd att skapa o speciellt under mc-relaterat så får jag väl säga att vintern bjuder på massa underbart hojåka.

längtar som fan, blir hoj köp på tisdag. har inte haft egen hoj på
14-15 år tror jag....
så nu kommer nog våren och sommaren sakta...

ska bli skönt att falla tillbaka igen:banana

Ja absolut!

Men har tinat här nu så man kan se lite asfalt, så funderar på att åka hoj nästa helg om det är tö hela veckan :)

Det ända sköna/bra med vintern är att man lär sig uppskatta hur kul det är att köra under sommaren. Dessutom får man massa tid att skruva och putsa på hojen! Har själv på min hoj plockat av alla kåpor och ska göra en liten rekonditionering på den så den känns fräsch som fan i sommar :D

Njae, tycker att det är rätt skönt att bara ställa undan hojen ett tag och glömma allt som har med hoj att göra och ostört ägna sig åt andra intressen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT