Längsta tiden du har vakat?

strax över 60 timmar blev det, konstigt nog sov jag en normal natt på 8h efter det.
Randy Gardner var vaken i 11 dagar och sov därefter 14tim och 40 min. Det har visat sig vid experiment gällande sömn och återhämtning att kroppen återhämtar sig fort även efter längre perioder av sömnlöshet. Frågan är snarare vad för skador hjärnan tar under tiden som den är utan vila.

Lite över 60 timmar i sträck en resa till fjällen då vi körde två nätter utan sömn.

Minsta sömn över längre tid är totalt 9 timmar sömn från söndag morgon till fredag kväll (lumpen). Då är man inte kaxig längre, och ganska tveksam som förare.

Har hänt 2ggr att David (sonen) vaknat före mig under hans 1år och 4mån... båda ggr har jag varit riksbakis och alltså räknas de inte.
Jag brukar vara duschad och redo med frukost när nyhetsmorgon börjar vid 6... på helgerna har jag sett en film eller spelat PS3 när resten av familjen börjar vakna vid 7-7.30.

Det där är en sorts väckarklocka... jag ställer ingen väckning alls, jag vaknar i tid ändå. :)

Fan Krister, du är inte på riktigt! ;)
Någon skrev att han har saom regel att lägga sig när han blir trött och gå upp ur sängen när han blir pigg typ... Jag som är en renodlad kvällsmänniska får tyvärr finna min i ett liv där jag måste gå och lägga mig när jag är pigg om jag ska få någon vettig längd på sömnen. Sedan är jag tvungen att gå upp ur sängen när jag är som absolut tröttast (vilket infaller mellan 6 och 8 på morgonen ungefär). :(

Last edited:
52 timmar på resande fot! Han vara full 2ggr och nyktra till igen!
Sen var det 42´C varmt när det var dax att såva!!

Från onsdag morgon tills lördag kväll. Det var när jag låg på akuten, IVA och centralintensiven i våras när jag hade en massiv lungemboli. Fick inte sova för alla undersökningar, provtagningar och behandlingar. Sen fick jag äntligen en sömntablett så jag fick några timmars sömn. Fy fan, det var dom hemskaste dygn jag varit med om! :död

// Lena

Var med om samma sak. Fy helvete va länge jag sov när jag kunde andas normalt igen!

Torsdag till söndag, Dreamhack Winter 2007

JOLT-COLA + REDBULL FTW!!! :yoparty
och 5 st 2000 watts högtalare på väldigt hög volym, dygnet runt. :yoparty

56 timmar är rekordet. Höll inte så pass bra koll på klockan då jag glömde på vägen när jag klev upp på fredagen och när jag la mig på söndagen.

Rätt kul när man satte sig ner en stund så där efter 40 timmar så somnade man och vaknade till efter 12 minuter bara en aning piggare.

Inget jag siktar på att göra igen då man började hallucinera mot slutet och inbillade sig en massa trams.
Undrar hur nära döden man egentligen var? :)

Lite tjack är inte så farligt, du drack väl ordentligt iaf hoppas jag.

52h är mitt personbästa.
Ett av de första lanen för 12-13 år sen. Visste inte vad som var upp eller ner de sista två timmarna.

Var lite kul när man började lira och det var ljust ute. Efter ett tag påpekade någon att det blivit mörkt. Efter vad som kändes som en kvart påpekade någon annan att det nu var ljust igen. Detta upprepades en gång till, då gick jag och somnade...

43 timmar har det blivit en gång i lumpen.

Vaknade måndag morgon klockan 05:00
Gick vakt hela dagen till 19:00 åkte på fest kom tillbaka till nästa pass klocka 06:00. Vakt passet blev förlängt till 24:00 på natten till onsdagen. Fick sova 5 timmar den natten i allafall.

Var inte uppe länge men det var en vecka i sommras varav jag sov ungefär 20 timmar under en hel vecka och då jobbade jag veckodagarna samt söp båda dagarna på helgen.

Längsta jag har varit uppe var dryggt 3-4 dagar. Var en sommar för 5 år sen som jag satt på ett lan, då är det självklart att man är uppe på natten men sen när vi skulle gå lägga oss i gryningen i tälten som vi sov i var de fruktansvärt varmt så vi gick bara tillbaka till datorn och fortsatte spela, och de repeterade vi i några dar tills alla bara slockna totalt.
Efter 3 dar utan sömn samt ätit för dåligt så finns det en viss risk att man börjar hallucinera. Dock inget jag råder till att pröva.

52h är mitt personbästa.
Ett av de första lanen för 12-13 år sen. Visste inte vad som var upp eller ner de sista två timmarna.

Var lite kul när man började lira och det var ljust ute. Efter ett tag påpekade någon att det blivit mörkt. Efter vad som kändes som en kvart påpekade någon annan att det nu var ljust igen. Detta upprepades en gång till, då gick jag och somnade...

känner till båda insidenterna. var en gång jag var på en altan och de blända skärmarna så vi slängde sovsäckarna över oss och fortsatte spela. plötsligt var det bara mörkt.

Last edited:
Arbetsmässigt var det tyngsta passet 27 timmars arbete fördelat på två arbetsdagar. Något i stil med 09-03, upp 06-15. Gick i mål med leveransen :tummenupp

Privat är det 63 timmar. Upp tidigt i USA, vaken hela dygnet och tar morgonflyget från USA:s västkust till Sverige. Är vaken hela resan. Landar i svedala på morgonkvisten och sticker iväg till kompisar och umgås fram till småtimmarna.

Roliga symptom var en pigg/tröttcykel som gick snabbare och snabbare där jag mot slutet var pigg i 15 minuter och sedan mördande trött i 15 minuter.

Fick också löjligt lång responstid i hjärnan och finmotorik som en elefant. En öppen godispåse ligger på bordet 30-40 centimeter bort, skulle ta en bit...hjärnan säger "Ok...vänta"...handen flyger sedan fram som en raket och godiset flyger all världens väg, men jag har i alla fall en bit i handen. Blev lite gapskratt över det, svårt att förklara men såg hysteriskt roligt ut.

Lade mig till sist i sängen och tänkte "fan, jag känner mig ju ganska pi...zzzzzzz". Sov 14-16 timmar sedan.

Längsta stund jag varit vaken är 51timmar. DOCK MED 2.5timmars sömn/powernap mitt i mellan det..

Kruxet me denna period var att jag under dessa timmar jobbade 2st á8timmars nattskift, och körde plogbil 4-vändor a`7.5timmar. (plus 2timmar i pendling till och från jobbet)

Va så jädra trött efter det att jag knappt hittade hem.. Fina pengar men faan va jag hatade snö efter det ett tag.. rös nästan när det började snöa.

Hade en gammal jobbarkompis på förra jobbet som gick till läkaren för hans trötthetsproblem, han fick till slut utskrivet några tabletter som tog bort hans sömnbegär.
Åt han dem rätt kunde han vara vaken 4-5 dagar i sträck utan biverkningar.
Modi.....?? någonting hette dem.
Han pissade för övrigt positivt på drogtestet när han åt dem, förvisso hade han ju dem legitimt utskrivet, så det var inga problem i slutändan.
:D

runt 60timmar, men när jag når runt 50 så somnar man sittandes några sekunder titt som tätt. Så då har man ju sovit

5 dagar är det längsta jag gått utan sömn, lider av rätt så tunga sömnproblem sedan tonåren så det sker väl titt som tätt.

Inne på min 3:e natt inatt :näsblod

Nyss hemkommen från Dreamhack 2009 jag vet bättre men endå sitter man uppe hela natten så de blev iaf 40timmar utan sömn sedan var de kört:D

5 dagar är det längsta jag gått utan sömn, lider av rätt så tunga sömnproblem sedan tonåren så det sker väl titt som tätt.

Inne på min 3:e natt inatt :näsblod

Bara för att stilla min nyfikenhet..

Har du stillasittande jobb? Motionerar du regelbundet? Äter du på bestämda tider?

Måste fasen påstå att (min högst personliga gissning) 90% av alla med sömn problem åsakar sig det själva.. Rör sig inte, äter dåligt osv osv..

Folk idag är för slöa..

Kanske inte är fallet med dig dock!

Bara för att stilla min nyfikenhet..

Har du stillasittande jobb? Motionerar du regelbundet? Äter du på bestämda tider?

Måste fasen påstå att (min högst personliga gissning) 90% av alla med sömn problem åsakar sig det själva.. Rör sig inte, äter dåligt osv osv..

Folk idag är för slöa..

Kanske inte är fallet med dig dock!

Har han haft problemen sedan tonåren lär han ha provat det mesta för att bli av med dom. :)

går sista året på gymnasiet nu.. natur, och det börjar bli svårt. så mitt vara-vaken-rekord ligger nog runt 4 timmar :)

Jag somnade när jag gick vakt i skogen i Tierp på slutövningen i lumpen...jag gick & sov!...en intressant upplevelse! hade väl varit vaken ca 2 dygn mer eller mindre....såg rosa elefanter bakom buskarna.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra