Längsta tiden du har vakat?

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Fick en tanke igen för att jag får ofta höra att jag sover allt för lite, brukar i snitt sova 4-5h per dag. Själv var jag vaken 42h i förra veckan vilket jag inte ansåg var så länge, nu är jag nyfiken på att veta hur länge har du varigt vaken som längst?

Nånstans runt 30 timmar tror jag att jag pallat. Möjligen längre under lumpen kanske.

42 låter galet länge. Känner du dig fortfarande skärpt efter så många timmar?

Under ett katastrofläge på jobbet jobbade jag 36 timmar i sträck, med transporter o dyl blev vakentiden uppemot 40 timmar iaf. Minns att jag kom hem snöt mig en öl i kylen och tog med till sovrummet, bäddade ned mig, tog en sipp öl, vaknade sexton timmar senare utan en skrynkla på sängkläderna...hade uppenbarligen inmte rört mig öht. Liiite stel i kroppen..:D

Under ett katastrofläge på jobbet jobbade jag 36 timmar i sträck, med transporter o dyl blev vakentiden uppemot 40 timmar iaf. Minns att jag kom hem snöt mig en öl i kylen och tog med till sovrummet, bäddade ned mig, tog en sipp öl, vaknade sexton timmar senare utan en skrynkla på sängkläderna...hade uppenbarligen inmte rört mig öht. Liiite stel i kroppen..:D

Låter tufft med en så lång arbetsdag, orsaken till varför jag var uppe så länge var att jag hade matte prov dagen efter och jag satt uppe och räkna 16h i ett :tummenupp. "Nästa" dag var det lite party, blev ca 20 öl :näsblod... Sov ca. 6 timmar efter jag hade gått och lagt mig :tummenupp

Nånstans runt 30 timmar tror jag att jag pallat. Möjligen längre under lumpen kanske.

42 låter galet länge. Känner du dig fortfarande skärpt efter så många timmar?

Nej det gjorde jag verkligen inte med tanke på omständigheterna :D

Last edited:
Gick från att jobbat 11h/dagen som ledande montör på ett stambyte, där jag bara skrev upp 8h/dag för att jag tyckte jag va så långsam (läs arbetat arslet av mig för att visa vad jag går för och tagigt på mig aldeles för mkt)

Till att vara arbetslös. Drabades av insomnia för att jag gjorde för lite om dagarna.
va vaken i 3-4 dagar fick för mig att springa tills jag blev trött sista dagen, sprang 2.5km sen spyde jag av trötthet, sprang hem igen. hjälpte inte, allt va som en äklig dimma. fyfan..

På ett av mina tidigare jobb hade vi ett riktigt rökarnattpass på 14 timmar. Du började kl 18 på fredag kväll och gick av kl 8 på lördag morgon. Lyckligtvis var det åtta veckor mellan gångerna, men det nötte rejält kan jag lova.

På ett av mina tidigare jobb hade vi ett riktigt rökarnattpass på 14 timmar. Du började kl 18 på fredag kväll och gick av kl 8 på lördag morgon. Lyckligtvis var det åtta veckor mellan gångerna, men det nötte rejält kan jag lova.
Fyfan! hoppas ni hade ob iaf.

Jag jobbade 7-13 och 21-09 samma dag med samma jobb, gick back på det för jag va ledig dagen efter, ingen ob ingen övertid, så här i efterhand inser man hur mkt man utnytjades men det tänkte man inte på då vill e bara jobba och visa mig duktig, trodde det skulle löna sig, naivt visade det sig

Någon gång på ett lan så blev det närmare två dygn i sträck. Tack vare en del del kaffe och mycket spelande. Man var väl mera zombie än vaken där på slutet. Sedan sov jag nästan ett dygn efteråt.

Det finns ju även gånger då man har sovit väldigt lite på ett par dygn också. Jag är ett nattdjur och brukar vara vaken ganska länge framåt morgontimmarna. Sisådär till 4-5 ungefär. Normalt sett så jobbar jag mest kvällar eller liknande så det är inga problem.

Men någon gång blev jag väckt vid sju av att telefonen ringde. Då var det jobb i Åre som gällde. Från det att jag så fort som möjligt tagit mig upp dit och fram till klockan 16 innan det var dags att återvända till Östersund igen.

Eller då min väckarklocka ringde klockan sex på morgonen efter två timmars sömn för att det var dags att köra till Göteborg på motorcykeln. Eftersom jag skulle med en färja dagen efter så fanns det inte en massa tid att spela på så det var ju bar att rulla iväg i duggregnet. Det blev faktiskt en powernap på 15minuter eller så i norra Värmland eller något då jag var så trött att jag nästan somnade sittandes på hojen.

Men eftersom att jag blir surare och grinigare än normalt om jag inte får mina åtta timmars skönhetssömn så brukar jag undvika såna där dumheter i största möjliga utsträckning.

Fyfan! hoppas ni hade ob iaf.

Jag jobbade 7-13 och 21-09 samma dag med samma jobb, gick back på det för jag va ledig dagen efter, ingen ob ingen övertid, så här i efterhand inser man hur mkt man utnytjades men det tänkte man inte på då vill e bara jobba och visa mig duktig, trodde det skulle löna sig, naivt visade det sig

Jobba billigt och visa sig duktig är bortkastat, det betyder bara att nån annan tjänar ännu mer på dig än nödvändigt.

56 timmar är rekordet. Höll inte så pass bra koll på klockan då jag glömde på vägen när jag klev upp på fredagen och när jag la mig på söndagen.

Rätt kul när man satte sig ner en stund så där efter 40 timmar så somnade man och vaknade till efter 12 minuter bara en aning piggare.

Inget jag siktar på att göra igen då man började hallucinera mot slutet och inbillade sig en massa trams.
Undrar hur nära döden man egentligen var? :)

56 timmar är rekordet. Höll inte så pass bra koll på klockan då jag glömde på vägen när jag klev upp på fredagen och när jag la mig på söndagen.

Rätt kul när man satte sig ner en stund så där efter 40 timmar så somnade man och vaknade till efter 12 minuter bara en aning piggare.

Inget jag siktar på att göra igen då man började hallucinera mot slutet och inbillade sig en massa trams.
Undrar hur nära döden man egentligen var? :)
Ja när man knappt vet vart golvet är och vägen flyttar på sig e de inte kul.. Trodde tex att jag fått medelnade på msn (hörde ljudet) när datorn va avstängd.

Jobba billigt och visa sig duktig är bortkastat, det betyder bara att nån annan tjänar ännu mer på dig än nödvändigt.
Mm tyvärr e det väll så :S

Last edited:
ett mördarpass på ett lan i tidiga tonåren slutade med 4 dygn. redigt kass i magen av all energidryck

Från Torsdag morgon till Söndag kväll, så ca 90 timmar, gjorde ont i lederna sista dagen faktiskt. Va för andra bieffekter har ni fått?

ca 54 tim på ett lan, i slutet så räckte det att jag la handlederna på bordskanten så domnade dom bort. :banana

Jag är värdelös, typ 30-40 timmar är vad jag max har lyckats med..Tror Rosen har varit uppe ett par dygn i sträck..:)

Enda gången som jag har någon koll på hur lång tid det var var en gång när vi kom på att vi hade varit vakna i 1.5 dygn och tyckte att vi lika gärna kunde vara vakna i 48h. Annars så blev det en hel del långa perioder när man jobbade 12h dagar/nätter och hade "viktigare" saker för sig än att sova när man var ledig.

Numera har man svårt att hålla sig vaken i 12h. :rolleyes:

Annars ligger det dokumenterade världsrekordet på 11 dagar (264h) och påstådda, ej bekräftade rekord runt 18 dagar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph