Lämpliga däck för 3dagars bankörning

Som skrivits tidigare beror slitaget helt på hur du kör, asfalten och temperaturen.
Jag bara en massa bra erfarenhet power utom en sladd på Kinnekulle då det var varmt helsike: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127075
Jag har också råkat ut för rejält läskiga släpp helt utan förvarning med Michelin Power (dock inte testat deras senaste 2CT) när det varit hett (+27 i luften). Har kört Pirelli och Metzeler sen dess utan problem :)
Alla! Jag har helt enkelt inte haft tid att lägga upp dom bara. :näsblod
Se så, sätt fart så vi får se om du har några bra priser att erbjuda på Superbike-slicksen :tummenupp

Last edited:
Dessa däck håller ca 2-3 dar på ringen, det roliga med dessa däck är att de är så lätta att powerslidea med. Man kan ha ställ ett 50 tal meter utan jobbiga ryck.

Ja det är helt sjukt.
Nu kan inte jag nåt om silica och mumbo jumbo.
Men, förra året startade jag på fredagen med Dunlop slicks och använde däckvärmare, vid lunchtid 3 tim senare var Dunlop helt slut.
Krängde på Michelin Medium slicks bak och Soft fram, använde däckvärmare. Michelin höll i två hela dgr.
Testade ett Nytt Rennsport bak på Söndag eftermiddag och det var slut efter 4 tim med ca 7 pass.

Nu kanske jag lyckats ställa in min hoj för Michelin, vad vet jag :va

Men andra som kört Michelin har samma resultat, och Power däcket framförallt håller nåt sjukt bra på Gotland Ring.

/Nitrous

Se så, sätt fart så vi får se om du har några bra priser att erbjuda på Superbike-slicksen :tummenupp

Ok will do! Det vore kanon om folket ville skriva en lista här på dom mest intressanta däcken förutom dom som redan finns på www.rollersdack.se så ska jag fixa prisuppgifter på dom och lägga upp dom på sidan. Sen kan ni beställa det ni behöver så tar jag med mig allt till banan. Allt som finns på www.grahns.se, www.boove.se, www.motospeed.se och www.allright.eu går även att beställa genom mig.

Vad väntar du på? KÖP!

LISTA:

1. Pirelli Superbike Diablo Slicks 120 SC1 + 190 SC2
2.
3.
4.
5.

Last edited:
2710730 Ja det är helt sjukt.
Nu kan inte jag nåt om silica och mumbo jumbo.
Men, förra året startade jag på fredagen med Dunlop slicks och använde däckvärmare, vid lunchtid 3 tim senare var Dunlop helt slut.
Krängde på Michelin Medium slicks bak och Soft fram, använde däckvärmare. Michelin höll i två hela dgr.
Testade ett Nytt Rennsport bak på Söndag eftermiddag och det var slut efter 4 tim med ca 7 pass.

Nu kanske jag lyckats ställa in min hoj för Michelin, vad vet jag :va

Men andra som kört Michelin har samma resultat, och Power däcket framförallt håller nåt sjukt bra på Gotland Ring.

/Nitrous
Och du ska börja rejsa? :D välkommen till världen där däck byts efter en halv dag... om det är illa.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back