Dominator-Rocks
Guest
Tjo, lämnade in min mobil för rep för dryga 2 veckor sedan.....
Jag ringde upp återförsäljaren idag och frågade om dom hade fått tillbaka min lur! Snubben bah ja visst vi har försökt ringa dig...... bla bla bla.
Så glad i hågen att slippa ringa med min gamla misshandlade SE så slängde jag mig på cykeln och drog till stan, väl där kvitterade jag ut min Nokia N95 och drog förbi bolaget och köpte ett par
Har fått en Reparationsrapport/Följesedel som lyder!
Kundens felanmälan: Dåligt ljud från högtalaren (Lilla) Låser sig seg. Kunden har uppdaterat mjukvaran.
Utfört arbete: 291. Byte av elektrisk komponent.
Anovo Nordic AB
Toppen, cyklade hem slängde mig på baksidan och drog igång en ljudbok som jag hade lagt in på minneskortet precis innan rep.
Drack en
lysstnade vidare drack en
till allt var bra tills för cirka en timma sedan då ljudboken bröts och en irriterande Nokia ringsignal dök upp i lurarna, det var en kömpis.
(Jag hade inte "Nokia lurarna" i, så jag ryckte ur lurarna och svarade i luren)
Kömpis: Tja,
Jag: Va! Prata så jag hör vad du säger....
Kömpis: Jag gör ju det.
Jag: Men far enda in i baljan dra åt helvete********* osv osv osv
:Kömpis bah
Vad fanken är det frågan om, jag har lämnat in mobilen för att jag inte hör vad folk säger i luren, min beskrivning det hörs ca 20% och högtalaren låter typ spräckt!
Och vad får jag tillbaka?? Samma skit!
Helt sjukt ju
I en lapp som jag har fått från Anovo står det blandannat.
Information till våra kunder
Er Felbeskrivning har använts som vägledning vid felsökning. Om det under rep påträffats andra fel en påpekats i felbeskrivningen har även de åtgärdats.
Vid justering eller byte av komponenter har kontroll utförts av komponenternas funktion . Testsamtal mot operatör utförs alltid på serviceobjektet................................................
Faan man blir förbannad, om dom hade ringt ett samtal med den här luren innan dom skickade tillbaks den så hade det ju faan hörts att det lät skit
Vad skall jag göra gå tillbaks och skälla på butikssäljarna eller ta direkt kontakt med reparationsfirman?
För mig känns det som att det mest lämpliga är att ringa till repfirman
be att få snacka med något överhuvud där och ge honom en ramsa om vad jag tycker om deras reparatörer!
Hur skulle ni ha gjort?
Har ni varit med om något liknande, händer det ofta?
HELVETE
Anovo

http://www.anovo.se/
Jag ringde upp återförsäljaren idag och frågade om dom hade fått tillbaka min lur! Snubben bah ja visst vi har försökt ringa dig...... bla bla bla.
Så glad i hågen att slippa ringa med min gamla misshandlade SE så slängde jag mig på cykeln och drog till stan, väl där kvitterade jag ut min Nokia N95 och drog förbi bolaget och köpte ett par

Har fått en Reparationsrapport/Följesedel som lyder!
Kundens felanmälan: Dåligt ljud från högtalaren (Lilla) Låser sig seg. Kunden har uppdaterat mjukvaran.
Utfört arbete: 291. Byte av elektrisk komponent.
Anovo Nordic AB

Drack en

(Jag hade inte "Nokia lurarna" i, så jag ryckte ur lurarna och svarade i luren)
Kömpis: Tja,
Jag: Va! Prata så jag hör vad du säger....
Kömpis: Jag gör ju det.
Jag: Men far enda in i baljan dra åt helvete********* osv osv osv
:Kömpis bah

Vad fanken är det frågan om, jag har lämnat in mobilen för att jag inte hör vad folk säger i luren, min beskrivning det hörs ca 20% och högtalaren låter typ spräckt!
Och vad får jag tillbaka?? Samma skit!
Helt sjukt ju

I en lapp som jag har fått från Anovo står det blandannat.
Information till våra kunder
Er Felbeskrivning har använts som vägledning vid felsökning. Om det under rep påträffats andra fel en påpekats i felbeskrivningen har även de åtgärdats.
Vid justering eller byte av komponenter har kontroll utförts av komponenternas funktion . Testsamtal mot operatör utförs alltid på serviceobjektet................................................
Faan man blir förbannad, om dom hade ringt ett samtal med den här luren innan dom skickade tillbaks den så hade det ju faan hörts att det lät skit

Vad skall jag göra gå tillbaks och skälla på butikssäljarna eller ta direkt kontakt med reparationsfirman?
För mig känns det som att det mest lämpliga är att ringa till repfirman

Hur skulle ni ha gjort?
Har ni varit med om något liknande, händer det ofta?
HELVETE

Anovo

http://www.anovo.se/
Last edited: