Lämnat in mobil för rep, fick tillbaks den med samma fel!

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tjo, lämnade in min mobil för rep för dryga 2 veckor sedan.....

Jag ringde upp återförsäljaren idag och frågade om dom hade fått tillbaka min lur! Snubben bah ja visst vi har försökt ringa dig...... bla bla bla.

Så glad i hågen att slippa ringa med min gamla misshandlade SE så slängde jag mig på cykeln och drog till stan, väl där kvitterade jag ut min Nokia N95 och drog förbi bolaget och köpte ett par :öl :tummenupp

Har fått en Reparationsrapport/Följesedel som lyder!

Kundens felanmälan: Dåligt ljud från högtalaren (Lilla) Låser sig seg. Kunden har uppdaterat mjukvaran.

Utfört arbete: 291. Byte av elektrisk komponent.

Anovo Nordic AB

:tummenupp Toppen, cyklade hem slängde mig på baksidan och drog igång en ljudbok som jag hade lagt in på minneskortet precis innan rep.

Drack en :öl lysstnade vidare drack en :öl till allt var bra tills för cirka en timma sedan då ljudboken bröts och en irriterande Nokia ringsignal dök upp i lurarna, det var en kömpis.
(Jag hade inte "Nokia lurarna" i, så jag ryckte ur lurarna och svarade i luren)

Kömpis: Tja,
Jag: Va! Prata så jag hör vad du säger....
Kömpis: Jag gör ju det.
Jag: Men far enda in i baljan dra åt helvete********* osv osv osv
:Kömpis bah :va :va :va :va

Vad fanken är det frågan om, jag har lämnat in mobilen för att jag inte hör vad folk säger i luren, min beskrivning det hörs ca 20% och högtalaren låter typ spräckt!

Och vad får jag tillbaka?? Samma skit!

Helt sjukt ju :mad:

I en lapp som jag har fått från Anovo står det blandannat.

Information till våra kunder

Er Felbeskrivning har använts som vägledning vid felsökning. Om det under rep påträffats andra fel en påpekats i felbeskrivningen har även de åtgärdats.
Vid justering eller byte av komponenter har kontroll utförts av komponenternas funktion . Testsamtal mot operatör utförs alltid på serviceobjektet................................................

Faan man blir förbannad, om dom hade ringt ett samtal med den här luren innan dom skickade tillbaks den så hade det ju faan hörts att det lät skit :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Vad skall jag göra gå tillbaks och skälla på butikssäljarna eller ta direkt kontakt med reparationsfirman?

För mig känns det som att det mest lämpliga är att ringa till repfirman :mad: :mad: be att få snacka med något överhuvud där och ge honom en ramsa om vad jag tycker om deras reparatörer!

Hur skulle ni ha gjort?

Har ni varit med om något liknande, händer det ofta?

HELVETE :mad:

Anovo :tummenner :tummenner :tummenner :tummenner :tummenner

http://www.anovo.se/

Last edited:
Om du kolla rpå www.n95an.se så verkar spräckt högtalare vara ett standardfel. Har inte haft det problemet med min dock. Teori om att det gäller o spela in den, precis som med vanliga högtalare, men i vilket fall som är högtalaren undermånlig i förhållande till effekten.

De får väl laga för samma fel 2 ggr, sen kan du kräva att de byter ut mot en ny.

Ang o svara med hörlurar i, jag brukar bara lyfta upp micken o ha en lur kvar i örat. Stör inte omgivningen då musiken drar igång efteråt.

Virrig sommarvikarie eller ren lathet. Vem vet.

Lämna in den igen. Finns inget annat att göra, tyvärr.

Om det händer ofta?

Japp, minst ett par gånger i månaden.
Vid prövningen, testet, så fungerar den och man kan inte testa den i fleeera minuter och anser man att den fungerar så fungerar den och skickas tillbaka.

Om det har varit samma typ av fel 3 gånger så har man rätt att häva köpet och få en annan.
Bytas telefonen ut under reparationen så får man en lagad lur - inte en ny.
Finns inte de modellerna längre får man en annan ersättningslur - OFTAST ny, inte alltid.

2 veckors servicetid? Fyyy fan, då var de snabba på anovo denna gången - det brukar ta minst 3 veckor. Ibland månader - om man ska beställa reservdelar.

Det är standard vid reparation av mobiltelefoner.
Händer i alla fall hälften av gångerna, tredje gång du skickar in den får du en ny. Då är problemet avhjälpt.

Räkna med en månads mail-tennis. :rolleyes:

Händer i alla fall hälften av gångerna

Nejnej, inte alls. Ingen standard, men det sker rätt ofta iaf.

Det händer tom. att man får tillbaka luren och så har det aldrig ens funnits ett fel på den och krävs på undersökningsavgift - men vem FAN lämnar in mobilen för att det är roligt?????????

Ingen mailtennis alls, gå bara in med den till återförsäljaren och påtala att det är samma fel igen och vänta dina "2 veckor".

Händer i alla fall hälften av gångerna, tredje gång du skickar in den får du en ny. Då är problemet avhjälpt.

Säg att du skojar!! :näsblod

Nejnej, inte alls. Ingen standard, men det sker rätt ofta iaf.

Det händer tom. att man får tillbaka luren och så har det aldrig ens funnits ett fel på den och krävs på undersökningsavgift - men vem FAN lämnar in mobilen för att det är roligt?????????

Ingen mailtennis alls, gå bara in med den till återförsäljaren och påtala att det är samma fel igen och vänta dina "2 veckor".

Ok, Tack!

Får väll cykla ner imorn igen och passa på och köpa fler :öl :tummenupp

Jasså de har egen serviceverkstad???

Hur blir man en sån servicenisse?
De måste ju hata sina liv? :D
Japp, det har dom. Enda operatören i sverige med egen verkstad. Förvånande nog är den ganska bra med.

Det är inget man blir, det är ett kall :hihi

Och ja, man kan nog säga att dom flesta där är väl inte jättenöjda :D

Tur att man bara var där en begränsad tid, hade fan blivit galen annars..

Ok, Tack!

Får väll cykla ner imorn igen och passa på och köpa fler :öl :tummenupp

Tecknade du aldrig en försäkring på den?

Man kan ju "tappa" den i akvariet man har där hemma så de dömer ut den och man får en NY, fungerande.

Och ja, man kan nog säga att dom flesta där är väl inte jättenöjda :D

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAA :lol :lol :lol :D
Jag visste det, det är bara as som jobbar med sånt - INGEN i världen jag känner vill eller känner ens nån som jobbar med sånt - INGEN!

Jag har varit med om servicetider som tagit 4-5 MÅNADER. Då vet man vad man sysslar med :D

Last edited:
Tecknade du aldrig en försäkring på den?

Man kan ju "tappa" den i akvariet man har där hemma så de dömer ut den och man får en NY, fungerande.

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAA :lol :lol :lol :D
Jag visste det, det är bara as som jobbar med sånt - INGEN i världen jag känner vill eller känner ens nån som jobbar med sånt - INGEN!

Jag har varit med om servicetider som tagit 4-5 MÅNADER. Då vet man vad man sysslar med :D
Haha :lol

Händer att en del saker "råkar" hamna längst bak i lådorna..

Dock är faktiskt telenors verkstad bra. Servicetid på i genomsnitt en vecka. Och ungefär 5% av telefonerna kom tillbaks inom tre månader. Bäst i norden och topp fem i europa om jag inte minns fel.

Haha :lol

Händer att en del saker "råkar" hamna längst bak i lådorna..

Dock är faktiskt telenors verkstad bra. Servicetid på i genomsnitt en vecka. Och ungefär 5% av telefonerna kom tillbaks inom tre månader. Bäst i norden och topp fem i europa om jag inte minns fel.

Hur många serviceverkstäder finns det då?

Telenor
Anovo
Infocare
Nordic games - PSmaskinerna

(gulasidorna)

Så man måste ha köpt sin lur INNE på Telenor för att få verkstadsservicen därifrån?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti