Lämna tillbaka det vi stulit!

Gokväll gentlemen och kvinns!

Länk ligger uppe just nu på http://www.knarka.com/

Angående frankering så enligt min polares bror så skickas alla kuvert till adressen oavsett om det är frankerat eller ej, men jag kan tänka om det är många till APB så blir det nog strul.

Jag försökte på blarf men det funkade inte med reggning så tyvärr har det inte löst sig, jag antar att både tjet och jag m.fl väntar på buzz respons.

@Los långos del farbros : Visst är han härlig! :hihi

Fråga: Om någon skulle skicka ett brev till APB med illegalt innehåll, låt säga warez.. Om man anmäler detta till snuten, vad händer då? :va

På måndag printar VI(polarna på jobbet) och skickar... :banana

Josafan skrev:
Gokväll gentlemen och kvinns!

Länk ligger uppe just nu på http://www.knarka.com/

Angående frankering så enligt min polares bror så skickas alla kuvert till adressen oavsett om det är frankerat eller ej, men jag kan tänka om det är många till APB så blir det nog strul.

Jag försökte på blarf men det funkade inte med reggning så tyvärr har det inte löst sig, jag antar att både tjet och jag m.fl väntar på buzz respons.

@Los långos del farbros : Visst är han härlig! :hihi

Fråga: Om någon skulle skicka ett brev till APB med illegalt innehåll, låt säga warez.. Om man anmäler detta till snuten, vad händer då? :va

På måndag printar VI(polarna på jobbet) och skickar... :banana
Hmmm!! om jag bara visste..
Innan ida så va ja på Sci-fi mässan i Gbg, å där kunde man köpa en äkta "Cit" miniatyrbil från serien Night-rider..
Om ja bara visste att du va ett sådant hängivet fan, så skulle jag köpt den å skickat den till dig :tummenupp

Har bränt och postat 10 st cd. Lite office, OS och väl valda filmer.
Kompletterade för säkerhets skull med en lapp och denna text:

"Hej!

Sänder tillbaka det jag enligt dina uttalanden i media ”stulit”. Jag har drabbats av dåligt samvete och mår jätte-dåligt av att vara en tjuv.
Förlåt, jag skall aldrig mer göra så här. Igen. Jag lovar…"

Räcker det så här eller måste jag påpeka att jag är ironisk? :rofl

Underbar idé med att skicka tillbaka allt vi "stulit"! :Bugar

Thundercat skrev:
Det har varit ca 4000 besökare på sidan i natt från 23.50-tiden fram tills nu. :näsblod

:yoparty

Gissa om det varit svårt att sova inatt? :näsblod
Vaknade kl. 04 och bara låg och tänkte på hur sjuttan detta kunde bli så poppis. :banana

Har uppdaterat sidan lite grand nu också.

Thundercat skrev:
Det har varit ca 4000 besökare på sidan i natt från 23.50-tiden fram tills nu. :näsblod

Gissa om kvällstidningarna kommer att gotta sig i det här på måndag/tisdag när dom första paketen kommer fram!

Kan nån skicka tillbaka en CD från mig också? Jag har nämligen ingen brännare själv, men nog har jag snott några låtar/program i mina dar, förmodligen en hel CD... :hihi

Jag försvarar inte APB men som musiker själv så tycker jag inte det är ok att människor tankar ner musik utan betala för det.
Att skivbolagen tar alla pengar är en sak.. men jag som upphovsman får 9kr / såld skiva och en köper skivan och lägger ut på nätet resten laddar hem den gratis.. är det rätt ?

Tror inte ngn av er skulle tycka det om ni själva hade musik/film som erat jobb och som inkomstkälla.

Att tanka piratprogram för eget bruk säger jag inte mkt om.. eftersom ta t.ex att man laddar ner Photoshop och man lär sig mer o mer av programmet då är det större chans att man köper det om man känner behov av det och vill lära sig det fullt ut. Likaså kan jag känna att musikprogram och pluggar är ok att använda så länge man inte tjänar pengar på det man gör... då skall man betala för si och skaffa licenser.

Moralkärringen har talat :fatta!

Eureka skrev:
Att tanka piratprogram för eget bruk säger jag inte mkt om.. eftersom ta t.ex att man laddar ner Photoshop och man lär sig mer o mer av programmet då är det större chans att man köper det om man känner behov av det och vill lära sig det fullt ut. Likaså kan jag känna att musikprogram och pluggar är ok att använda så länge man inte tjänar pengar på det man gör... då skall man betala för si och skaffa licenser.

Moralkärringen har talat :fatta!

Vad är det för skillnad på om du laddar ner en skiva och lyssnar på den, då är det större chans att man köper den om man gillar den?

Skillnad? :va

/F. Rågvis

Thundercat skrev:
Vad är det för skillnad på om du laddar ner en skiva och lyssnar på den, då är det större chans att man köper den om man gillar den?

Skillnad? :va

/F. Rågvis

Precis! Vem sjuttan köper en skiva på måfå utan att veta vad det är man köper? "Den här kanske är bra, bäst att slänga ut 150kr och testa! :)".

Tjet skrev:
Precis! Vem sjuttan köper en skiva på måfå utan att veta vad det är man köper? "Den här kanske är bra, bäst att slänga ut 150kr och testa! :)".

Hört talas om LAGLIG nerladdning av musik ??
T.ex Itunes mm ..

Nej för alla j..va PC användare tror att allt är gratis, jag kör själv mac och har betalat för mkt program trots jag vet att jag kan få fram alla program ni bara kan drömma om gratis, men jag betalar för det jag använder!
Snackar man med PC människor så är det tvärtom... de vet inte vad licenser är! Att betala är inget de vill göra för ngt.
Om alla betalade för sina peze och windows skit så kanske den inte varit så buggig och dålig ? :arsele

Provlyssna kan man göra i skivbutiker och oftast hör man låtarna på radion först. !!
Att ladda ner en CD är inget man kan tjäna pengar på i efterhand utan är en grej man köper till sig själv för eget bruk.
Att ladda ner musikprogram för att testa pluggar som kostar mellan 3-20.000 Kr .. de köper man om man tänker använda det och om man tjänar pengar på musik man gjort med hjälp av de pluggarna.

Last edited:
Tjet skrev:

Jag har ju köpt alldeles för många skivor där jag tycker att bara 2-3 låtar är bra och resten skit.

Eureka skrev:
Provlyssna kan man göra i skivbutiker och oftast hör man låtarna på radion först !!

Om man inte har tid att i en timme för att vänta på sin tur att lyssna på en skiva då?

På radion hör du en kanske två låtar av de som är på skivan, är det inga mer bra låtar så har du betalat 180 spänn för två låtar.

Eureka skrev:
Hört talas om LAGLIG nerladdning av musik ??
T.ex Itunes mm ..

Nej för alla j..va PC anändare tror att allt är gratis, jag kör själv mac och har betalat för mkt program trots jag vet att jag kan få fram alla program ni bara kan drömma om gratis, men jag betalar för de jag använder!
Snackar man med PC människor så är det tvärtom... de vet inte vad licenser är! Att betala är inget de vill göra för ngt.
Om alla betalade för sina peze och windows skit så kanske den inte varit så buggig och dålig ? :arsele

Provlyssna kan man göra i skivbutiker och oftast hör man låtarna på radion först !!
Att ladda ner en CD .. gör inte att man går o köper en skiva!
Att ladda ner musikprogram för att testa pluggar som kostar mellan 3-20.000 Kr .. de köper man om man tänker använda de.
Musik CD.. laddas ner och används som den är utan att man köper den original

Samma problem med laglig nedladdning från iTunes Music Store eller något av de andra alternativen, du får inte lyssna på mer än ett kort klipp av låten innan du betalar. Personligen har jag mer än en gång lyssnat på en skiva i affären och tyckt, "fan va bra det här var" men sen när jag lyssnat igenom den ordentligt hemma så har skivan tappat sin charm ganska snabbt. I mitt fall går det nog plus minus noll vad gäller skivköpandet. Jag har köpt en del skivor som jag aldrig skulle köpt annars men har också varit för snål för att köpa några skivor pga att jag haft dem i mp3-format.

Vet att en holländsk (tror jag) avhandling hade tagit upp just hur mycket fildelning påverkade skivförsäljningen och enligt dem så innebar var hundrade nedladdad fil ytterligen en såld skiva än vad som annars skulle sålts. Det fanns dock en grupp artister som förlorade på nedladdning och de var de som låg mittemellan de små/okända och de mellanstora/halvkända. Alla andra tjänade på nedladdningen, enligt undersökningen. Tyvärr har jag ingen länk till den (jag har letat, tro mig).

Nej lyssnar inte på musik!
Det här handlar väl mest om ni som tankar hem musik för eget behov och sprider det igen till andra.

Jag har inte köpt en skiva på säkert 2 år! Och kommer inte göra det heller, dels för att som vissa säger.. en skiva innehåller max 2-3 låtar som är bra! Och det andra är att varför skall jag betala 150 kr till skivbolaget för ?

Det finns lagliga sätt att köpa musik över internet.. där man kan prolyssna och köper ENDAST den musik / låt man vill ha.

T.e.x iTunes Music Store som är Världens största lagliga nedladdningsservice.. dock inte tillgänglig för Sverige än men ligger i förhandlingar och det är bara några veckors tidsfråga!
Då betalar du ungefär 7 kr / låt. Och får bara den musik du vill ha.

Är detta fel också ?

Thundercat skrev:
Om man inte har tid att i en timme för att vänta på sin tur att lyssna på en skiva då?

På radion hör du en kanske två låtar av de som är på skivan, är det inga mer bra låtar så har du betalat 180 spänn för två låtar.

Dessutom är det en majoritet av all musik som aldrig spelas på radion och då är man hänvisad till ett provlyssningsbås där man står lite småstressad och ska försöka bilda en uppfattning om skivan man lyssnar på.

stony skrev:
haha tänk om han sitter där på kontoret å surfar snusk så hör han en backsignal å ett jättebrak och vipps ett ton cd skivor :rofl
Hahaha :rofl :rofl

Någon som vet hur man ska göra? frimärke eller inte frimärke? Finns det någon chans att de kan spåra mitt lilla paket? :D

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt