Läkare som körde 215 km/h fick 4000 i böter...

Hmm, inget indraget körkort? Tufft... Undrar om jag som programmerare kan köra me samma...

Jävla läkarjävel! Stryk skulle han ha!! Och indraget körkort såklart!

Undrar om inte artikelförfattaren undanhåller en liten detalj , om det där med återkallelse av körkortet???

Alltid intressant med rubriksättningen... Sällan man ser "Snickare smugglade cigaretter för x kronor" eller "Sekreterare körde för fort"... Läkare, lärare, poliser och "chefer" däremot :-)

Sannolikt åker han väl på återkallat körkort utöver boten.

Stoppa pressarna, nån gasade lite på en motorväg.. uuuh vad läskigt!

Kärringar.

Jag har hört tidigare att böterna, vid enbart fortkörning, aldrig blir högre än vid gränsen när man blir av med kortet, alltså + 30km/h. Det verkar alltså stämma. Däremot måste han självklart blivit av med kortet och det länge...

Dom brukar inte använda organ från trafikolyckor vid donationer.
Oftast så kan dom vara trasiga, just litegranna i infästningar osv.

Boo fucking hoo.

Det är väl bara att gratulera honom.

Först och främst är artikel rätt bristfällig. Framgår inte riktigt om han fick behålla körkortet eller inte. Endast att han fick böter à 4000 kr.

En läkare kan säkert åberopa förmildrande omständigheter, men av det som framgår i artikeln tycker jag nog han borde få ett mer kännbart straff.

Vissa verkar ha missat att han försökte köra ifrån polisen... Även om det är bara 10 sekunder så kan man fatta fel beslut, och då kan det smälla till.

Nää, det var ju polisen som hetsade honom.
Alltså är polisen skyldig...

Bra att Aftonhxran finns så att vi i fin svensk tradition kan vädra vår besvikelse och förakt över att det finns människor som faktiskt tjänar pengar på ett avancerat och krävande arbete.

I vårt land får man endast tjäna pengar på Lottovinster eller som fotbollsproffs.

Hur många som hänger på SH har inte kört över 200 på allmän väg nån gång?

Ännu en skitartikel i en skittidning. Usch.

Bra att Aftonhxran finns så att vi i fin svensk tradition kan vädra vår besvikelse och förakt över att det finns människor som faktiskt tjänar pengar på ett avancerat och krävande arbete.

I vårt land får man endast tjäna pengar på Lottovinster eller som fotbollsproffs.

Hur många som hänger på SH har inte kört över 200 på allmän väg nån gång?

Ännu en skitartikel i en skittidning. Usch.

Jag tror att det folk reagerar på är att han bara fick 4000 i böter.. Men om jag minns rätt så är det max belopp man kan få på plats, men att det sen i rätten avgörs om man får mer böter och indraget körkort.

Men jag håller med om aftonhoran, suger...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park