Lägst priser på stövlar, handskar etc.

Var på MC-service i Lkpg... Hade rätt så hyfsade priser. Mest allväder, visserligen... Byxor för från 795:-

Skinnställ för 5995:- om jag inte minns fel (vilket jag mycket väl kan göra)

Handskar, från 395:-

Stövlar, från 800:-

Men inga extremracinggrejer. Funkar dock fint för oss vanliga dödliga. :tummenupp

Last edited:
Om du orkar vänta tills i höst så kan man ju hitta rätt mycket billigt då om man luskar runt lite....
Köpte mina Sidi Vertebra Race på Bike Trollhättan för 1500:- (nypris 3400:-) :tummenupp

Ska handla nu och har inte möjlighet att kontrollera/jämföra landets alla MC-butiker. Undrar därför om någon är generellt billigare än övriga. Någon med bra erfarenhet av lönsamma och snabba köp av utländska firmor?

Jag känner inte till någon extremt billig affår för skyddsutrustning, mest för att jag tycker det är fel kriterium att använda när man vill skydda sig själv. För mig är det viktiga att grejerna skyddar så bra som möjligt, sen när det är klart så kan man fundera på priset. Självklart är det så att man måste kompromissa i den målsättningen då pengar är en ändlig resurs för dom flesta av oss.

Jag har förtroende för MC-Poolen då dom har visat sig veta en hel del om både passform, materieltyper och så ger dom rabatt till stadiga kunder. Sen så tillverkar dom både handskar och andra skyddskläder själva så dom vet vad som är viktigt med sömmar, skinnkvalité, skydd m.m.

Det finns antagligen andra som kan det också, men jag är nöjd med att ha hittat en handlare som verkar veta vad det är dom säljer.

Relapse skrev:
Jag känner inte till någon extremt billig affår för skyddsutrustning, mest för att jag tycker det är fel kriterium att använda när man vill skydda sig själv.

Men jag letar ju inte efter billiga märken utan efter ett företag med låg prissättning på kvalitetsprodukter.

Nyteknik skrev:
Men jag letar ju inte efter billiga märken utan efter ett företag med låg prissättning på kvalitetsprodukter.

OK. Då missuppfattade jag dig lite då, kanske p.g.a. hur du ställde frågan i ditt första inlägg. Det står enbart att du var ute efter den "billigaste" handlaren. Men då antar jag att du menade mest prisvärd, vilket är en annan sak. Men då vidhåller jag mitt påstående från tidigare inlägg att den där butiken i Sumpan uppfyller det kravet.

Sen så både sponsrar dom RR-team och dessutom så finns det folk som är aktiva i RR som jobbar där. Bara en sån sak. :)

Jörgen Player Special skrev:
JOFAMA säljer ett "kit" till alla med licens, dessutom måttbeställt! Kolla med dem.

/Jörgen

Hmm, det där låter intressant. Var har du sett det och var kan man hitta mer info om det?

tack på förhand!!!

Jörgen Player Special skrev:
JOFAMA säljer ett "kit" till alla med licens, dessutom måttbeställt! Kolla med dem.

/Jörgen

Dom skickade väl t o m ut ett erbjudande, per snigelpost, till alla med RR-licens i början av säsongen, vill jag minnas.

*/ ?>
Back