Lägga in sub i filmen...

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Jag vill lägga in en undertext i min film, alltså så jag inte behöver någon sub-fil utan textningen ska vara "i" filmen.
Ska bränna ut det som dvd så jag måste ha det så.. någon som e haj på detta. Formaten är avi och srt. Borde ju gå att bygga in i filmen...

Slappa skrev:
Ja det där var inte direkt nåt nytt :)
Det jag tänkte på var mest hur man får in subben i filmen när man bränner ner filmen på skiva? :va
//D
Hehe, jag läste inte så noga. Såg inte att det skulle bli med när man brände ut fimen. Sorry.

Vill oxå veta hur man får med texten när man bränner och gärna hur man bränner tex en mpg/avi film till en DVD skiva så man kan kolla i en vanlig DVD spelare.

Evil M skrev:
Hehe, jag läste inte så noga. Såg inte att det skulle bli med när man brände ut fimen. Sorry.

Vill oxå veta hur man får med texten när man bränner och gärna hur man bränner tex en mpg/avi film till en DVD skiva så man kan kolla i en vanlig DVD spelare.

Precis, de är det jag sitter o försöker klura ut!
//D

Evil M skrev:

Ta hem Nero Vision (Express).. det kör jag med, bara att lägga till dom filer du vill ska brännas, göra menyer och sen trycka på BURN! Tar iof ett tag för nero att konvertera om till dvd format.
Får in 12 vänneravsnitt på en dvdskiva i helt ok kvalité tex, bra för mej som inte har en dvd-spelare som klarar divx.

Kanske en "dum fråga", men kollade du att subben var synkad till filmen till att börja med?

Har ju sett en del subbar som helt enkelt är asdåligt gjorda, och då blir väl resultatet detsamma om man inkorporerar just den subben till skivan.

Bara en tanke,
/SSB

Mr K skrev:
vilken metod valde du?
Tror det har med keyframes att göra .....

Hade ju redan ffdshow och TMPGenc installerat så jag valde att bara konvertera till mpeg med TMPGenc (enl denna guide: http://www.videohelp.com/forum/userguides/153058.php)
Textningen funka perfekt men som sagt ljudet är en snabbis före.
Har tittat efter lite inställningar i TMPGenc men inte hittat något som jag begriper.
Kan du hjälpa mej så är ja evigt tacksam.

mjukis skrev:
Hade ju redan ffdshow och TMPGenc installerat så jag valde att bara konvertera till mpeg med TMPGenc (enl denna guide: http://www.videohelp.com/forum/userguides/153058.php)
Textningen funka perfekt men som sagt ljudet är en snabbis före.
Har tittat efter lite inställningar i TMPGenc men inte hittat något som jag begriper.
Kan du hjälpa mej så är ja evigt tacksam.
Tror detta kan hjälpa......

Extracta ljudet från AVI filmen med Virtualdub. Konvertera ljudet till wav 48Khz och använd det ljudet som audio input i TMPGenc istället för ljudet från avi filen.

Mr K skrev:
Tror detta kan hjälpa......

Extracta ljudet från AVI filmen med Virtualdub. Konvertera ljudet till wav 48Khz och använd det ljudet som audio input i TMPGenc istället för ljudet från avi filen.

Ska göra ett försök, tack för hjälpen! :Bugar

VirtualDub has detected an improper VBR audio encoding in the source AVI file and will rewright tha audio header whit standard CBR values during processing for better compatibility. This may introduce up to 2869 ms of skew from the video stream. If this is unacceptable, decompress the *entire* audio stream to an uncompressed WAV file and recompress whit constant bitrate encoder. (bitrate 126.8 +/- 9.1 kbps)

Jaha, ska det va så svårt att få ordning på det här eller? Vad ska man ha för pgm för att "recompressa" Wav filen? Rätt jobbigt de här ju!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt