Lägga in sub i filmen...

mjukis skrev:
VirtualDub has detected an improper VBR audio encoding in the source AVI file and will rewright tha audio header whit standard CBR values during processing for better compatibility. This may introduce up to 2869 ms of skew from the video stream. If this is unacceptable, decompress the *entire* audio stream to an uncompressed WAV file and recompress whit constant bitrate encoder. (bitrate 126.8 +/- 9.1 kbps)

Jaha, ska det va så svårt att få ordning på det här eller? Vad ska man ha för pgm för att "recompressa" Wav filen? Rätt jobbigt de här ju!
Oppna avi:n i VirtualDub
File>Save WAV...
Det blir då en mp3 44.1kHz (döp om från wav till mp3)
Konvertera sedan den från mp3 till wav och till 48kHz med lämpligt prog.

Mr K skrev:
Oppna avi:n i VirtualDub
File>Save WAV...
Det blir då en mp3 44.1kHz (döp om från wav till mp3)
Konvertera sedan den från mp3 till wav och till 48kHz med lämpligt prog.

Vet att ja sett att det går att spara ljudet som mp3 i Virtual men det går inte nu! Går bara att spara som .wav, eller menar du att filen bara ska ha ändelsen .mp3? Det är ju fortfarande en .wav fast ned ändelsen .mp3

mjukis skrev:
Vet att ja sett att det går att spara ljudet som mp3 i Virtual men det går inte nu! Går bara att spara som .wav, eller menar du att filen bara ska ha ändelsen .mp3? Det är ju fortfarande en .wav fast ned ändelsen .mp3
du väljer save wav i file ------ du får en fil som heter ljud.wav
ändra namn på den till ljud.mp3
konvertera ljud.mp3 till riktig wav 48khz (blir typ 10ggr större i filsize) med lämpligt prog

Mr K skrev:
du väljer save wav i file ------ du får en fil som heter ljud.wav
ändra namn på den till ljud.mp3
konvertera ljud.mp3 till riktig wav 48khz (blir typ 10ggr större i filsize) med lämpligt prog

Ok.. ska göret.

Hittade dock en funktion i VirtualDub (kommer inte ihåg vad den heter och sitter i skolan nu så ja kan inte kolla) där man kunde fördröja ljudet i filen.
Gjorde så, rippade ljudet och körde sen skiten i TMPGenc(3, ny version som verka bättre (och snyggare!!)) Fick till det bra men inte till 100%.

Tack för din hjälp och ditt tålamod :tummenupp

Återkommer säkert när jag inte fått det att funka ändå :D

mjukis skrev:
Ok.. ska göret.

Hittade dock en funktion i VirtualDub (kommer inte ihåg vad den heter och sitter i skolan nu så ja kan inte kolla) där man kunde fördröja ljudet i filen.
Gjorde så, rippade ljudet och körde sen skiten i TMPGenc(3, ny version som verka bättre (och snyggare!!)) Fick till det bra men inte till 100%.

Tack för din hjälp och ditt tålamod :tummenupp

Återkommer säkert när jag inte fått det att funka ändå :D
Skicka PM och tanka upp det på min FTP så kan jag guida dig bättre för då kan jag testa själv först

elmgren skrev:
okej, men vilket program använder du då?

Om du installerar Nerovision så är det inte alls svårt, dom kanske inte blir lika snygga som filmbolagens menyer men helt klart ok. Du kan lägga in egen bakgrund, olika knappar osv...

Men det finns ju mångt och mycke mer avancerade pgm..

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt