Lägesrapport från Bockbrännarstaden

Äntligen hemma efter en av dom blötaste och kallaste mc resor jag gjort men det var det värt för satan vad kul vi hade :tummenupp

Ni är inte dom enda som haft det besvärligt och kallt, det duggade lite på Hagster och mig på 5 minuters promenaden hem från krogen :(

:hej

Stackars moppe :rolleyes: Den måste ha fått samma stryk som vid två tusen vanliga mil.

Inte ofta man sladdar bort ett baklyse mot en barstol :rock :rock

Det var nog den galnaste resa jag varit med om :rock
Snöskotern fulla harcore poäng, jag var klappkanon och
fick äta hamburgare samtidigt, idag bakfullast i norden
åt pizza på det, efter 25mil i spöregn och ett skumbad är jag ny i kartong :crash

Det verkar som att ni tyckte om staden Gävle.
Jättekul att ni kunde komma, jag är inte ett dugg avundsjuk på er som måste åka hem i så pissigt väder.
Välkomna tillbaka när solen är lite varmare. :tummenupp

Gävle är en trevlig stad befolkad av mycket trevliga människor :tummenupp
Vi kommer gärna upp fler gånger :rock

Synd att det blåste som mycket i TIERP samt att vi fick påhälsning, skulle varit skoj å gjort en 201m stege så alla kunde varit med. Blåste gjorde ju att stuntningen blev lite.... vinglig :skrämd

Noterat; 1 vi fick se en bil repa sönder framskärmen på Max när de skulle backa ut å "råkad" svänga upp mot en sten (!)

Noterat 2 i vanlig ordning var det en Suzuki som det behövde meckas med (det slår aldrig fel)

Noterat 3 vi två från Gävle på motard (jag å max) knorrade på att det var långt ifrån stan ned till Tierp, sedan kom vi på att "Någon" åkt Duke ifrån Örebro........ :o :( :o :(

Noterat 4 det var lika långt hem som dit......(till tierp)

Noterat 5 det går inte att att spinna med en moppe om man håller fast bakbromsen, inte ens på grus.....(upplyser damen som satt på)

Noterat 6 ....... ........vi hade iaf tur med vädret.............

Mr. President skrev:
Det verkar som att ni tyckte om staden Gävle.
Jättekul att ni kunde komma, jag är inte ett dugg avundsjuk på er som måste åka hem i så pissigt väder.
Välkomna tillbaka när solen är lite varmare. :tummenupp

Det är klart vi kommer! :rock

men inte om der är 5+ och spöregnar

Stort tack till Gävle folket som fixat allt :tummenupp Men kan vi inte bestämma här & nu att det blir sprit RANSONERING på nästa fest :D :D

Gött å höra att Örebroarna överlevde (inte bara festen) hemfärden,, stark jobbat. kan tänka mig att det va ngra av er som tänkte tankar om att "kapa" följebilen,, hehehe... nä nu måste jag sova,, varför gör man så här mot sig själv :öl :öl :öl :öl :öl :öl Gonatt :notme

hahahahahaaa.... underbara bilder.... en helt vanlig fest i Gävle :D

Ett tips !! Kom hit när det är Gävle Cityfest.. brukar vara v.32
250.000 besökare på en helg.. staden förvandlas till ett stort mat o öltält.. karuseller, o uppträdanden överallt..
kostar inte en krona i inträde heller.
sist va Sune Andersson här o visade sina konster.
det är en helkul helg som ni inte borde missa :fakta

Info finns här http://www.cityfesten.se/

vore ju inte dumt om vi kunde göra om det då... :)

ambulans skrev:
hahahahahaaa.... underbara bilder.... en helt vanlig fest i Gävle :D

Ett tips !! Kom hit när det är Gävle Cityfest.. brukar vara v.32
250.000 besökare på en helg.. staden förvandlas till ett stort mat o öltält.. karuseller, o uppträdanden överallt..
kostar inte en krona i inträde heller.
sist va Sune Andersson här o visade sina konster.
det är en helkul helg som ni inte borde missa :fakta

Info finns här http://www.cityfesten.se/

vore ju inte dumt om vi kunde göra om det då... :)

Motardåkarna då?? :fatta! :fatta! :fatta!

:1pajas :1pajas

ambulans skrev:
hahahahaha.... jajajajajaja... de va såna åxå, men den ena bröt ju benet *host, host* :rolleyes:

Nähä!!! Det var ju luftsmurfarna som inte kan hålla sig på backen......... eller hjulen :fakta De åker ju med knottriga däck :fatta! *lol*

NoicE skrev:
För jag antar att det är dags att boka hotell osv nu då?

öh... njae.. kanske inte just nu, men ute i tid .. den saken är ju säker... för då är det sjukt va mkt folk det är här :fakta

pssst.. många av det kvinnliga könet :1pajas

nu är även jag nyckter :D tack ska ni ha alla.. mycket trevliga mäniskor i gäääävle, det blev en del snack om old gixxrar (har aldrig sett så många på samma gång i hela mitt liv) runken och noice kom lite efter på vägen hem... vet inte varför (man fryser inte mindre i 70 än i 170) idag ska jag nog åka och köpa lite nya däck anders tyckte att dom såg dåliga ut :D vi kommer mer än gärna på cityfest med tillhörande gävle mc efter fest :tummenupp

ännu en gång tack till alla....

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back