Läge att lägga ner pensionssparandet?

Äsh, dom får la skjuta sönder den eller åka ombord o spränga den. Har ni inte sett Armageddon? :)

Hmm...2029 var väl det året Judgement Day inträffade enligt dokumentärfilmen Terminator 2. Tänk att James Cameron hade så rätt :)

Skalman skrev:
Hmm...2029 var väl det året Judgement Day inträffade enligt dokumentärfilmen Terminator 2. Tänk att James Cameron hade så rätt :)

Kanske dags att gå på Valmers linje ikväll, supa skallen av sig på krogen... :fyllisar

Aftonbladet har väl alltid rätt? :rolleyes:

Spännande men samtidigt skrämmande att de redan har beräknat omloppsbanan så astronomerna redan nu vet när den slår ner. På datumet.

Skalman skrev:

Nja enligt Cameron skulle Judgement day inträffat 29 augusti 1997 (årsdagen för när sovjet sprängde sin första atombomb(ett sammanträffande?)) och vad jag minns hände inget spektakulärt den dagen... tror faktiskt inte det kommer hända nåt 2029 heller.

Det är ju inte första gången dom kör sånna här meteor-varningar, känns ju som man heller litar på cnn är på skvallerblaskan aftonbladet...

Det vore roligt.

Sista dagen skulle jag verkställa vissa förändringar, tror jag.

Gustav1...

Det är ju "bara" en 400m asteroid, visst kommer det att bli en jävla smäll om den träffar, men jorden kommer inte att gå under. Det bästa vore väl om den landade i Sibirien eller nåt.

Esch, Amerikanerna löser det här....eller så spolar hela jorden av vatten och allt börjar från början med mig som konung eftersom det bara blir jag som har vapen i handen... :banana Ohh vad ni ska få jobba....

Chris Ash skrev:
Det är ju "bara" en 400m asteroid, visst kommer det att bli en jävla smäll om den träffar, men jorden kommer inte att gå under. Det bästa vore väl om den landade i Sibirien eller nåt.

Från Expressen:
"Vid ett nedslag på jorden skulle effekten bli värre än vid det berömda kometnedslaget i Sibirien 1908. Då knäcktes samtliga träd inom ett område på hundratals kvadratkilometer. Kraften motsvarade 600 Hiroshimabomber."

I Aftonbladet (pappersversionen) säger en expert från Uppsala att den aktuella himlakroppen skulle motsvara ungefär 180 000 (!) Hiroshimabomber.

Det borde nog räcka för att släcka ut det mesta livet på jorden :3freak

De tror iofs att den ska passera jorden på dubbla månavståndet och de brukar ju ha rätt.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!