Läckande tank igen.. suck!

En liten fundering: Tidigare när jag lött in tankreturer och sådant har jag tömt, spolat och vattenfyllt tanken. Nu överväger jag att svetsa igen ett hål i en extratank jag har liggande. Visserligen är den garanterat tom på ångor efter flera år i förråd och utan lock, kran och flottör, men frågan är ju ändå lite intressant.
Jag använder co2 till mig-svetsen och undrar om det inte går att fylla en tank med co2 innan svetsning? Är co2 tyngre än bensinångor och kapabel att pressa ut dessa? Lite av en rotgasfunktion skulle man väl få då, och co2 är ju nästintill gratis om man har en sjysst Presto-gubbe i krokarna. Själv fick jag en 8kg industrisläckare (ej återfyllbar men full och plomberad) för en hundring när jag skulle svetsa rost på bilen, och han fixade även en nytryckt 6kg tub utan stigarrör till svetsen för en lusentapp. Fylls för en hundring..:tummenupp

Skulle det räcka att trycka tanken pinfull med en kolsyre släckare?
 
en sak att din lagning inte höll är att avfettning är fett och inte alls bra att göra rent med...du ska ha thinner.
-peter
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top