Läckande gaffelben (Adv 640)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Gaffeln på hojen läcker som ett såll. Har nya packboxar och skrapringar hemma omonterade, men börjar fundera på om bussningarna i gaffeln också är så slitna att de behöver bytas. Var ute och tog en kort sväng och när jag kom tillbaka och hade parkerat hojen så såg jag en droppe på baksidan (i färdriktningen) av gaffeln/packboxen, dvs det ställe där störst glapp borde finnas om bussningarna är slitna.
Så, bör jag hoppas att det går att hitta bussningarna snabbt eller räcker det att byta packboxar?
 
kolla noga efter stenskott och laga dessa när du byter packningar,
har förstört två uppsättningar packboxar för mig :gnissla
 
1200mil är lugnt på ett par bussningar de går betydligt längre än så. Jag har precis avverkat veckans andra 4860 mxma service....:banana :zpy

Jag skulle över det mesta annat just nu vilja att du har rätt, men plockade av hjulet och vänster gaffelben glappar så det skriker (om man rör det fram och tillbaka). Höger är mer ok, men blir nog bussningsbyte där med. Bara att hoppas bussningar är lagervara...

Edit: Inget du har liggandes hemma? :h oppas
Edit2: 710cc är tufft.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top