läckande framgaffel

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Ja va ska gaffeln hålla för egentligen. Lämnade in min på renovering förra veckan och har kört 2-3 timmar med den å idag när ja skulle ta av den från kärran var de fan gaffel olja överallt. Har inte spänt den spec hårt i kärran och har hoppat och fått genomslag några ggr. Tvättat efter körningarna så de är så rent å fint som möjligt. tog bort skrapringarna å gjorde rent innanför men kunde inte hitta något smuts.???

vill bara ha lite synpunker innan ja ringer å klagar på dem som gjort jobbet=):tummenupp

Mer än så ska den hålla.
Men det är möjligt att det blivit skador på p boxen vid montering alternativt så var p boxarna var gamla och torra redan vid monteringen.
Men åk tillbaka och säg, gör om gör rätt. :)

Ja sen kan det ju vara skador på gaffelbenet som gör att det läcker igen.

inga skador på gaffelben.
boxar osv köpte jag själv nya och skickade med vid monteringen så dem lär ha varit nya, obrutna ur förpackning var dem iallfall.

Är du noga med att lufta ur gaffeln före å efter körning? Kan bli hyffsat tryck så oljan tvingas ut. Men det brukar inte bli så mycket, kanske hälllti för mycket? Men det borde ju dom ha koll på . Nog bara att reklamera........

Gissar på slarvigt monterade packboxar (har skadats av vassa kanter), brukar tejpa över alla skarpa kanter på gaffelbenet innan jag monterar och givetvis oljar man in packboxen vid montering.

inga skador på gaffelben.
boxar osv köpte jag själv nya och skickade med vid monteringen så dem lär ha varit nya, obrutna ur förpackning var dem iallfall.

P-boxarna kan vara gamla ändå och gummit torkat och blivit hårt...
Har varit med om det ett par gånger under min tid som truckmeck och även med hojgafflar.

Det är inte så att bussningarna tagit slut pga lite väl många hårda nedslag vid stuntning?

Ska ringa höra va dem säger.
luftar efter varje körning fast det vart ju bara 2 körningar hehe.
Det är crosshojjen inte cbr:en men visst har vell landat någon meter efter hoppet ibland, men vafan de ska dem ju hålla för, spec efter bara 2 timmar.
tycker iaf de låter helt sjukt. böt ju hela kittet kostade 1300kr för renoveringssatsen, så om ja behöver byta igen nu är de vell bara packboxarna å de kostar ju bara 300..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back