Läckande bensinkran

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag har plockat av min tank på YZF:en säkert femtio gånger och den har aldrig läckt ut bensin från kranen, men igår när jag plockade av tanken så stoppar inte vacuumstoppet bensinen och jag får plugga med en slang istället. Jobbigt.
Jag plockade isär kranen men kan inte se nåt slitet eller dåligt. Vad är det för fel?

Ofta är det o-ringarna som får små sprickor av ålder och därför börjar läcka. Jag fick byta den stora utvändiga på min dr ifjol. Tänk bara på att använda oringar av nitril(bensinbeständigt).
Om yammas konsrtuktion påminner om suzukis kan även följande hjälpa.
Fjädern som trycker tillbaka membranet kan behöva spännas(dras isär något). Sätet för stoppet kan ha fått ärg och kan poleras med chromeputs.

Jag trodde också att det var så men allt ser fräscht ut, inget ärg eller smuts. Min har ju inga o-ringar utan ett membran på varje sida om en plastplatta. Såg att det fanns renoveringskit att köpa för väldigt lite pengar så det får väl bli ett sånt.

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo